Gå til innhold
Fiskersiden

finne lekkasje i vadere?


veg
 Share

Recommended Posts

Mest sannsynleg er lekkasjen i overgangen mellom bukse og neoprensokk, dette er ikkje lett å reparera, men eit tynt lag med aquaseal kan gjera susen. Problemet er at for tjukt lag med lim kan gi gnagsår pga funksjonsendringa som oppstår i overgangen. Eg har valgt å kjøpa ny vadebukse dei siste gangane dette har oppstått. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller du vaderene dine med vann kan du skylde deg selv når hele dritten revner.

Mener jeg har hørt noe om rødsprit. Aner ikke hvordan dette funket, men ......

Man bør ikke henge dem på et høyt sted og fylle dem helt opp :D Hvis man legger dem flatt på bakken og fyller forsiktig opp går det bra. Revner de da er det like greit, da trenger man nye.

Men rødsprit-trikset var jo mye lurere. Vanntrikset kan være greit i felten som en nødløsning, hvis man har glemt rødsprit, og ikke vil spandere innholdet i lerka.

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp & kjøp! Er btw imponert over mine Snowbee XS som har hold tett som en spion i tre år nå.Men jeg har alltid vært ekstremt forsiktig når jeg har tatt de av og på, samt ikke brukt de til hekkeløp el. Tror kanskje folk generelt er litt for hardhendt med sine vadere.Ellers er jo det gamle klassiske trikset å fylle de med luft og spraye de med uttynnet såpevann. Da ser man boblene. Men gjør dette med ganske varmt såpevann. Bobler bedre da.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at Guideline Inwater er verdens beste vadere, men når man får buksa til 495.- eller pakke med sko til 795.- så er det såpass rimelig at man kan vurdere å kjøpe disse som "back-up".

Just my 2 cents

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har alltid vært ekstremt forsiktig når jeg har tatt de av og på, samt ikke brukt de til hekkeløp el. Tror kanskje folk generelt er litt for hardhendt med sine vadere

Jepp, kan ikke sies ofte nok. Var det forresten deg Veg jeg så syklende i fullt vademundur oppe ved Dragvoll forrige lørdag grytidlig om morgenen, sannsynligvis på vei til Nidelva? :D Hvis ja så må tipset være at vadebukse egner seg dårlig som sykkelbukse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kan ikke sies ofte nok. Var det forresten deg Veg jeg så syklende i fullt vademundur oppe ved Dragvoll forrige lørdag grytidlig om morgenen, sannsynligvis på vei til Nidelva? :rolleyes: Hvis ja så må tipset være at vadebukse egner seg dårlig som sykkelbukse :D

hehe, nei det var nok noen andre, tar bussen jeg (med vaderne i sekken) :blush:

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.