Gå til innhold
Fiskersiden

Krepsesikkert karussagn.


nanablag
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg har for tiden dilla på karussfiske, men er mye plaget med at det er minst like mye kreps som karuss som biter på maiskornet mitt.

Krepsene er dog enda vanskeligere å kroke ;)

Er det noen som kjenner til gode agn til karuss som krepsen ikke bryr seg om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreps spiser så og si alt.

Karuss er en sær jævel som nesten ikke spiser noe (er min erfaring).

Tipper du skal lete lenge for å finne det du søker her...

Lurer litt på om kanskje brød er det jeg søker, brød har ihvertfall gitt emg noen karusser, dog ikke i år.

Jeg vet ikke om krepsen er så ivrig på brød, det har jeg ikke funnet ut av enda...

Jeg tenkte kanskje andre hadde erfaringer med det :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens enkleste karussagn er mel og vann, evt blandet med evt vegetabilske smaksstoffer. Har vanskelig for å skjønne hvorfor en utpreget åtseleter som krepsen skulle hive seg over det. Det er tross alt en grunn til at man ikke fisker lake og gjørs med mais...

Animalske agn til rovfisk, vegetabilske til de andre om man vil unngå rovdyr.

JA, man kan få gjedde på en brødbit eller mais man sveiver inn, men sjelden ellers.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens enkleste karussagn er mel og vann, evt blandet med evt vegetabilske smaksstoffer. Har vanskelig for å skjønne hvorfor en utpreget åtseleter som krepsen skulle hive seg over det. Det er tross alt en grunn til at man ikke fisker lake og gjørs med mais...

Animalske agn til rovfisk, vegetabilske til de andre om man vil unngå rovdyr.

JA, man kan få gjedde på en brødbit eller mais man sveiver inn, men sjelden ellers.

fungere detta ja, ellers ville jeg prøvd mini tigers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om kanskje brød er det jeg søker, brød har ihvertfall gitt emg noen karusser, dog ikke i år.

Jeg vet ikke om krepsen er så ivrig på brød, det har jeg ikke funnet ut av enda...

Jeg tenkte kanskje andre hadde erfaringer med det :thumbsup:

Karussene vi får i Prestvannet i Tromsø, tas i all hovedsak på små kuler av formloff.

Ta av skorpa og rull kuler i 5-10mm størrelse.

Tromsøkarussen er gærn etter det, men så er også tromsøfolket gærn etter å mate måker og ender med loff her også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv buse - funker på stingsild.

Samt sportsteip på laue - hvilket skal toppes med laue på tånegl, som tidligere nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mel og vann har jeg ikke testet, men regnet med at det er bra.

Har prøvd brød og fikk noen karusser på det i fjor, syntes dog brødet satt noe dårligere på kroken enn mais.

Marc: hva er mini tigers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Forslagene som kommer her er agn som morten er litt for glad i.

Jeg har erfart at jeg får mere mort de gangene jeg har prøvd brød enn det jeg får på mais, men det ejg spurte etter var jo krepsesikkert agn og det er det sikkert.

Mais er alt annet enn krepsesikkert.....

Forøvrig tror jeg kanskje at karussfiske blir noe nedprioritert framover da jeg føler at målet er nådd for en stund framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du testet plastmais og den slags? Engelskmennene bruker jo sånt på steder hvor kreps er en irritasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du testet plastmais og den slags? Engelskmennene bruker jo sånt på steder hvor kreps er en irritasjon.

hmmm....

Når du sier plastmais tenker jeg umiddelbart på pop-up mais, men det finnes vel synkende plastmais også så det kunne jo vært testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at avkroken har dem, så jeg har sikkert sett det mange ganger, men ikke tenkt over det da jeg bare har tenkt på å kjøpe pop-up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.