Gå til innhold
Fiskersiden

Løst! Problemer med å motta MMS på Samsung Galaxy S


mavi
 Share

Recommended Posts

Jeg har et problem med å motta store mms bilder fra telefoner som ikke er android basert.

Jeg får opp følgende feilmelding

Programmet Meldinger (prosess com.android.mms) har uventet stanset. Prøv på nytt.
og kun et alternativ om å tvinge lukking.

Jeg har forsøkt å google problemet, men fant ingen entydig løsning der. Så håpte det kanskje var noen her som hadde funnet en løsning på det.

Problemene oppstod etter at jeg oppdaterte til android versjon 2.2.1.

Endret av mavi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdater igjen til 2.3..Men om du har telenor låst mobil er vel ikke den ute enda..

Har du samme problemet med å motta mms fra android telefoner? eller er det kun fra ikke android det er problem med?

Bruker du original sms-appen eller har du installert en annen app for å håndtere meldinger?

Har du avinnstalert alt av mms,wap oppsett og installert de igjen?

Evt gjenopprett fabrikk instillinger, men det er kjedelig da alt av apps etc. må installerest igjen..

MYE som kan være galt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når feks samboeren min med android tlf sender meg mms har jeg ingen problemer med å åpne de, mens når andre sender som ikke har android telefon får jeg feilmeldinga. Virker som om android komprimerer bildene mere siden de bildene jeg får fra android telefoner er mye mindre enn andre bilder.

Jeg bruker den originale sms-appen.

Har avinstallert alt av mms og wap oppsett og installert det igjen.

Telefonen er låst til Tele2. Kan jeg da oppdatere via kies?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tele2 telefoner er ikke operatør låst, min og flere er vertfall ikke det..

Vil anbefale deg å oppdatere via Kies ja..Har lest at mange har problemer med å oppdatere gjennom kies, men gjikk fint her.

Sørg for å ha nyeste Kies, min er Ver. 2.0.0.11044_11 (Start kies, hjelp, informasjon om kies) evt hjelp, se etter oppdatering.

Kobl til telefon, og la kies koble til og da får du spm om oppdatering av telefon. Følg anvisning :)

For håpe at dette hjelper på problemet. Har aldri lest om dette problemet før.

Kan ikke huske om telefonen ble resatt til fabrikkinstillinger eller ikke, men ta en backup av kontakter, etc og skriv ned hvilken apps du har i tilfelle de forsvinner og du vil laste de ned igjen. Om du har betalt for apps, slipper du å betale for de igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.