Gå til innhold
Fiskersiden

Tur etter Suteren i Asker


Patrichinio
 Share

Recommended Posts

"Ikveld har jeg tenkt å gjøre det enkelt, gå til plassen jeg fikk det som ung og har sett boblene, slenge ut litt mais og salt, og "

Salt? hvorfor det egentlig? Salt er ikke akkurat det sunneste du kan fore fisken med tror jeg. eller kanskje det var en trykkleif?

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikveld har jeg tenkt å gjøre det enkelt, gå til plassen jeg fikk det som ung og har sett boblene, slenge ut litt mais og salt, og "

Salt? hvorfor det egentlig? Salt er ikke akkurat det sunneste du kan fore fisken med tror jeg. eller kanskje det var en trykkleif?

Salt kan fungere strålende det til karpe, suter osv, men det bør brukes i moderate mengder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette fordi disse krokene er litt mere "åpne" og det er vanskelig å kroke suteren? eller har det noe med alle de små mothakkene på de andre krokene å gjøre :)?

det er en krok som egner seg bedre etter all fisk. de du henviste til har dårlig kroke egenskap, også på ørret. Chinu og min favoritt mosquito har langt bedre krokingegenskaper. Til og med på annet enn karpefisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en krok som egner seg bedre etter all fisk. de du henviste til har dårlig kroke egenskap, også på ørret. Chinu og min favoritt mosquito har langt bedre krokingegenskaper. Til og med på annet enn karpefisk

For første gang er vi enige om noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bruker mosquito eller chinu må du bare krysse fingra for at suteren ikke er stor og setter seg fast i liljeblader eller noe... Gode krokingsegenskaper, men tåler ikke en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bruker mosquito eller chinu må du bare krysse fingra for at suteren ikke er stor og setter seg fast i liljeblader eller noe... Gode krokingsegenskaper, men tåler ikke en dritt.

Derfor bruker jeg ssw size 8 til duppmeite, men tror ikke de er så vanlige i små størrelser. Så vanlige å få kjøpt i Norge altså.

Endret av Rage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bruker mosquito eller chinu må du bare krysse fingra for at suteren ikke er stor og setter seg fast i liljeblader eller noe... Gode krokingsegenskaper, men tåler ikke en dritt.

kun hatt problem med det når kroken ikke sitter skikkelig, dvs at vekta er på krokspissen og ikke inne i krokbuen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.