Gå til innhold
Fiskersiden

Bungsamran Fishing Lake


Cassius
 Share

Recommended Posts

God sommer folkens. Tenke jeg skulle legge ut min første fangstrapport på siden her. Skatte etaten har vært så hyggelige å sponse meg med flott ferie i år :P Destinasjon er egentlig Australia men pga laaang flyreise så valgte jeg heller å bli et par netter i Bangkok som jeg aldri har vært i. Da måtte jeg selvfølgelig få presset inn litt fiske også!

For de som ikke vet så er Bungsamran Fishing Lake en privat fiskepark som huser mange og store arter fra sør-øst asia og sør amerika. Mest kjent er vel arapaiman, mekong catfish og siamiese catfish. Sikkert mange som har lest artikkelen i Altomfiske tidligere i år.

Var litt vanskelig å booke gjennom nett da jeg måtte sende flere mail på å få svar på akkurat det jeg ville. Hadde booket på forhånd. Sto opp grytidlig da morgenen pleier å være bedre enn dagen. Tok ca 30min fra hotellet. Da jeg kom fram så en drøss med mekong catfishen som kom opp til overflaten for luft. Aldri sett så mye stor fisk på engang. Fant også ut at de guidete turene ikke starter før 09.00. Litt surt når jeg var der kl 07 og godt kunne trengt et par timer til i senga.

Pris messig så syntes jeg det var veldig billig. For fiske med guide, leie av fiske utstyr og et par bøtter med agn kom på rundt 500kr. Skal man leie bungalow så må man regne det dobbelte. Mat ikke inkludert. Da kunne man fiske med guide fra 0900-0000. Jeg brukte vel 100kr på agn for en halv dag.

Vi kom igang rundt 9. Guiden preparerte en slags rismelmix så vidt jeg vet. Lagde store baller som ble festet over kroken. Disse gikk jo i oppløsning i vannet så måtte byttes hvert 5min ca. Etter ca 45min med relativt lite aktivitet så forsvinner duppen. Guiden hopper foran og gjør tilslaget til min forergelse. Han kunne minimalt med engelsk og visste sikkert ikke hvor erfaren jeg var. Jeg får hvertfall sveive inn fisken. Ikke den største men en fin start.

En liten Giant Mekong Catfish på ca 8kg ifølge guiden. Da har jeg allerede satt ny fiskepers :fish:

64v1.jpg

Etter dette mister jeg 4 på rappen pga av utstyret! Snøret ryker rett og slett. Disse var vesentlig mye større. Guiden går da og henter et annet utstyr som ser vesentlig nyere og bedre ut.

Aktiviteten øker også betraktelig. Får opp en "medium" GMK på 23kg.

65v1.jpg

Drar nå opp 1 fisk i halvtimen. Alle over 15kg. Får en fin en på 30kg før jeg får dagens største på 35kg!

66v1.jpg

På flere av de store måtte jeg flytte meg langt oppover brygge. Fiskerne over meg fikk beskjed om å ta inn snørene sine til jeg var forbi. Veldig hyggelig gjort av dem.

Totalt ble det 10 GMK. En på 8kg og resten 15-35kg. Etterhvert så ble det veldig mange på brygga. Så ingen som dro noen nevneverdige større men det huser en del fisk der fra 50-100kg!

Etter dette så var jeg mest keen på å få fisket noen av de store karpene. Eieren mente at dette var bortkastet tid så sent på dagen og at man helst skulle satt av 1-2 dager for disse. Var også rimelig sliten i høyre biceps og rygg etter å dra disse beistene jevnt og trutt opp. Ble også kjent med en hyggelig danske hadde blitt popper frelst. Han skulle videre til Japan og popper fiske GT!

Alt i alt en meget kul opplevelse og fin trening i å kjøre stor fisk. Anbefales hvis man er i bangkok. Vuderer å stikke tilbake i august da jeg har et par dager til i Bangkok før jeg skal hjem til norge. Da skal jeg prøve meg på karpene hvertfall.

Nå bærer turen videre til australia og new zealand. Har med stang så blir nok noen turer der kan jeg tenke meg. Litt big game fishing blir det vel også. Legger ut rapport om jeg får noe spess.

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med kule fangster.

Hadde vært artig å prøvd meite i en slik park en gang.

Litt missunelig på at du skal til aus. Kunne tenkt meg dit sjøl. Og da med en fiskestang i hånda i 2 uker.

God tur videre og skitt fiske.

Ikke glem rapportene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.