Gå til innhold
Fiskersiden

Wobbler for torsk og sei.


Sandvik80
 Share

Recommended Posts

Det finns nog inte många wobblers som går djupare än 10m utan att montera extra bly på linan. Och med typ 500g bly framför wobblern känns det inte så smidigt längre. Jag tror att djupriggen är det enda vettiga alternativet för att man ska komma ner utan att behöva använda klumpiga och tunga spön/rullar. Om strömmen är stark måste lodvikten väljas därefter, uppåt 10kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapala Taildancer er vel verdt å prøve,vet flere som har fått bra med torsk og sei på den på flatlinedorging.

Den dykker ikke særlig lengere ned enn 10m,men det går også ann å sette på et lite søkke foran for å få den litt lengre ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O yes. Jeg bruker en 11 cm Deep Taildancer bak makrellhekla for å få den til å gå passelig dypt i vannet når jeg dorger uten å bruke tungt søkke. Funker bra. Har nå måttet ta av krokene på dyphaledanseren for å unngå å få torsk når jeg kjører over grunna på 10-15 meter. Kjenner bare det røsker til som pokker enkelte ganger, særlig når farten senkes litt. Og her snakker vi Oslofjorden.

Så min erfaring er at torsken liker Deep Taildancer ja. Særlig den blå og hvite. Sikkert i likhet med de fleste andre ting som vrikker på rompa og byr seg frem svømmende nær bunnen. Men å få den til å gå ned mot 30 meter er ikke lett uten å blye ned eller brukke dypparavan foran så du mister helt feelinga. Med 0.20 multisnøre og 3 knop fart så strekker den seg ned til 12 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.