Gå til innhold
Fiskersiden

Kveitefiske i tropevarme


onkelkim
 Share

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med fin fisk, men som andra säger så lär den ju inte stå som pers så länge. Finväder igår??? Knappast, vi låg ju i närheten av er och hade kallt, ösregn, lyn, torden och 25m/s...

mehehehe

btw flotte marmoreringer på fisken! Er det bare meg eller hadde ho et veldig stort hode i forhold til kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mehehehe

btw flotte marmoreringer på fisken! Er det bare meg eller hadde ho et veldig stort hode i forhold til kroppen?

Ekstremt stort hode. Vekta på hodet alene var 16,5 kg.

Ja, det kom et ekstremt lokalt uvær i går med lyn og torden. Hørte at Vilhelm & co. også ble utsatt for det.

Vi stakk på land da vi så uværet komme uti havet. Det var nok fornuftig.

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer - Kim, med ny pers. Tror det må være et fåtall som kan skilte med 2stk stangfiskede 100 pluss fisk :thumbsu:

Det ble tatt ytterligere ei på 112kg i morges så det er dermed fanget 4 100plussere ila et døgn og det tror jeg må være bortimot historisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm kanskje det da var en litt småvokst fisk, i teorien veier hodet ca 10% av vekta.. så i teeorien kunne dette da ha vært en 160+=) artig og tenke på!

Tror ikke den teorien er helt til å stole på.

Kveita var omtrent akkurat på snittet faktisk, et kilo under. Bruker atlanterhavstabellen for kveite: http://www.miekofish...lleflundra.aspx

Finnes også en stillehavstabell, men denne er ganske annerledes fra Atlanterhavstabellen når det gjelder fisk over 180 cm. http://www.kveita.co...id=17&id=34#188

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.