Gå til innhold
Fiskersiden

første gang i ferskvann med båten.. tips


Daggers
 Share

Recommended Posts

Heisann.

Siden jeg nå er den lykkelige eier av en båthenger, tenkte jeg at jeg skulle slepe med meg båten opp på hytta.

Det blir første gang med båten i ferskvann. Jeg har grunneiers tillatelse til å fiske med båt, og jeg vet det finnes stor ørret i vannet. Jeg har ikke planerboard, men jeg har en unitroll med et 5 kilos lodd. Et par stangholdere også. Jeg vet ikke hva ørreten beiter på (tror ikke det er overbefolket av storørret), men det er mengder av smårøye der.. Lurer på hvilket dyp jeg bør fiske på, samt hva jeg bør henge i enden..Apex eller tomic kanskje.. farger? Midt utpå eller langs land? Tid på døgnet?

Takknemlig for tips.. Gleder meg til første tur på ferskvann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heisann.

Siden jeg nå er den lykkelige eier av en båthenger, tenkte jeg at jeg skulle slepe med meg båten opp på hytta.

Det blir første gang med båten i ferskvann. Jeg har grunneiers tillatelse til å fiske med båt, og jeg vet det finnes stor ørret i vannet. Jeg har ikke planerboard, men jeg har en unitroll med et 5 kilos lodd. Et par stangholdere også. Jeg vet ikke hva ørreten beiter på (tror ikke det er overbefolket av storørret), men det er mengder av smårøye der.. Lurer på hvilket dyp jeg bør fiske på, samt hva jeg bør henge i enden..Apex eller tomic kanskje.. farger? Midt utpå eller langs land? Tid på døgnet?

Takknemlig for tips.. Gleder meg til første tur på ferskvann!

Prøv deg fram med rapalaer fra 4-13cm gjerne røyefarget. Eller prøv markdrag, det funker ofte også.

Små apexer kan å være giftig.

Bruk gjerne sideparavaner, og det er fisk å få hele døgnet. Fisken går gjerne dypere i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar selv om turen er unnagjort. Ble ikke så mye fiske som jeg kunne ønske, skulle jo kle inn en veranda og være litt med familien også. Men fikk meg to gode dorgeturer. For å gjøre en lang historie kort, så ble det ikke mye mer enn en mistet fisk.. Tror heller ikke den var så stor. Men mye flott natur og en erafaring rikere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.