Gå til innhold
Fiskersiden

Tunge tak.


Davidsen
 Share

Recommended Posts

i alle mine år med trynet rettet mot vannkanten,har jeg aldri klart å spotte en tunge... spesiellt.

jeg har og fler spotter der den blir fanget jevnlig i garn,og har tenkt å satse noen netter når tiden strekker til.er redd man kan blanke i mange år på denne arten.. nydelige bilder,håper de oppmuntrer fler til å satse på artsfiske :closed:

Endret av bsalte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul art, grattis med den. Har sett tre stykker under snorkling i Oslofjorden, alle lå på små flekker mellom tang inne ved land, lengere ut var det store områder av sand. Regner med at de ligger slik i skjul om dagen og beiter på div. mark lengere ut om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhoi! Tunge er en fisk jeg har snakket mye om selv... I god norsk tradisjon har det blitt med pratinga, bortsett fra et par resultatløse turer... Veldig bra jobba Øistein, og grattis med skitkul fisk! Var vel neppe noen middagsnedtur heller vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må stadig innom denne tråden for å holde motivasjonen oppe. Har blitt noen turer her i området der jeg vet det er tunge, men så langt har det bare vært MASSE små rødspetter og skrubber.

Piggvaren satt langt inne her også Lasse men du fekk den til slutt, så keep on fishing.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.