Gå til innhold
Fiskersiden

Madagascar


Pæta
 Share

Recommended Posts

En liten rapport fra min ferie i Madagascar:

Fra 1988-1990 bodde jeg i Madagascar fordi min far jobbet da for Norad. I år var vi for første gang tilbake etter 20 år. 3 uker av junifisket etter laks ble heller bytta ut med 3 uker opplevelsestur til Madagascar. Litt fiske ble det selvfølgelig tid til :rolleyes:

Turen vår gikk fra Antananarivo øst i landet, til Ifaty ved vestkysten. Her hadde vi planlagt 1 dag med havfiske.

Her er en kjapp bilderapport fra turen ut på Mosambikkanalen;

Styrmannen

IMG_4868.jpg

Like før vi passerer reevet. Ett av verdens mest populære dykkersteder.

IMG_4871.jpg

Første fisk om bord. Wahoo på 20kg.

IMG_4874.jpg

Barracuda 5kg

IMG_4877.jpg

Fangsten ble Wahoo 41kg og 20kg samt en Barracuda på 5kg

IMG_4895.jpg

Jeg holder den på 20kg

IMG_4883.jpg

Guiden og svogern veier inn den på 41kg

IMG_4886.jpg

Svogern, guiden og Meg holder den største Wahooen på 41kg. Fiskens lengde var 175cm...

IMG_4899.jpg

Etter å ha fighta Wahoo som er en av verdens raskeste fisker, tror jeg aldri storlaks vil bli det samme igjen. Var så sliten i armene etterpå at jeg ikke klarte å åpne en boks øl.

Fordi som ønsker seg en fiskeferie eller en dykkerferie til Madagascar så kan det aboslutt anbefales. Madagascar er en lut fattig land, men er et av de tryggeste landa i Afrika. PM meg de som er interessert, så skal jeg komme med den infoen jeg har. 3 uker ferie, med kun de beste hoteller, sjåfør og bil kom seg på 21000 inkl fly t/r trondheim. Av lommepenger, så brukte jeg 3500kr, å slet med å få brukt opp siste rest. ikke fordi det var vanskelig å kjøpe noe, men fordi det var rett å slett billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.