Gå til innhold
Fiskersiden

Informasjon rundt nedetid


Remy
 Share

Recommended Posts

Vi måtte desverre gå til det drastiske steget å kjøre backup recovery på serveren. Det som mest sansynelig har skjedd er en feil i systemet når det kjører backup ved midnatt. Mest sannsynelig skjedde dette når upgraderingen til forumet tok plass. Scriptet ble avbrutt i kjøringene mot MySQL serveren og dabasen kræsjet. Derfor vil også en del tråder + poster være borte fra tidsepoken etter siste backup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer informasjon: Databasen driver med rebuilding akkurat nå og vil kreve litt ressurser utover dagen.

Hei fiskersiden, jeg lurte på om de postene som har blitt borte i serverfiksinga er borte for alltid?

Var et innlegg om uer/lusuer som jeg hadde brukt to dager på å lage.

Ja det vil det være. Du kan prøve å søke opp tråden i google og finne cache linken på det og hente ut informasjonen derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil det være. Du kan prøve å søke opp tråden i google og finne cache linken på det og hente ut informasjonen derfra.

Kan du utdype for en som har mer peiling på kutling enn data?

begrunn gjerne også hvorfor jeg fikk ett døgns moderering til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer informasjon: Databasen driver med rebuilding akkurat nå og vil kreve litt ressurser utover dagen.

Ja det vil det være. Du kan prøve å søke opp tråden i google og finne cache linken på det og hente ut informasjonen derfra.

Synd !! Det som Irvin la inn er av det beste her i forumet på lenge!! Samme dag la jeg selv en post med en god del bilder og tekst som også er borte, bildene kan selvfølgelig legges på nytt men teksten er det verre med.... Moralen heretter blir da å laste ned og lagre alt "jobb" som er leit å tape. Klandrer ikke dere, men det har skjedd før også....

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype for en som har mer peiling på kutling enn data?

begrunn gjerne også hvorfor jeg fikk ett døgns moderering til?

Vet ikke, men slår det av nå. Men sikkert fordi systemet er resatt, gud vet.

glem det. fant det ut.

fint

Synd !! Det som Irvin la inn er av det beste her i forumet på lenge!! Samme dag la jeg selv en post med en god del bilder og tekst som også er borte, bildene kan selvfølgelig legges på nytt men teksten er det verre med.... Moralen heretter blir da å laste ned og lagre alt "jobb" som er leit å tape. Klandrer ikke dere, men det har skjedd før også....

som sagt, du kan søke opp den lagrede cache siden i google og hente teksten derfra. Søk feks om tråden din het "martin fisker fisk han ikke kan" søker du fiskersiden.no forum martin fisker fisk han ikke kan og trykker på cache linken under søketreffet og du finner all infoen din. Ganske enkelt genialt. Om noen føler for å donere ca 80 000 kan vi legge oss på en helt annen server med HELT annen overvåking, support, backup osv. Bare å åpne lommebøkene det, så skjer det nok ikke igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den: Triturus glitrende inlegg

Takk for at dere er tilbake igjen..Og ta det med et smil remy :D

JEG tar det med ett smil jeg, men om noen skulle ønske å donere til en 100% dedikert server med ett helt annet safety net så hadde det ikke gjort noe. Tror det er lett å glemme at tjenesten er gratis og opprettholdes på frivillig basis før man skriver. Egentlig er det ikke lov å klage på noe gratis ;) Og der ser du hvor lett det er å finne om man prøver. "ALT" er ikke tapt alikevel, dog må man linke til bildene (som regel) på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ille ment Remy :) Jeg føler faktisk med dere, når slik skjer...Jeg er ikke så drevent med å søke den tapte posten,(kan høres dumt ut men sånn er det) så om noen kan hjelpe til så takker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ille ment Remy :) Jeg føler faktisk med dere, når slik skjer...Jeg er ikke så drevent med å søke den tapte posten,(kan høres dumt ut men sånn er det) så om noen kan hjelpe til så takker jeg :)

intet tatt ille opp heller :D Søk på kodeord fra posten din + fiskersiden.no forum og ev bruker navnet ditt så finner du den

intet tatt ille opp heller :D Søk på kodeord fra posten din + fiskersiden.no forum og ev bruker navnet ditt så finner du den

I google altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tatt meg selv i å bli erget over at siden er nede, men kommer fort på at den blir driftet på frivillig basis. Så har roet meg fort ned igjen :rolleyes:

Her er linken: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:MbI_ulKVqGIJ:www.fiskersiden.no/forum/index.php%3Fshowtopic%3D59715%26st%3D30+https://www.fiskersiden.no/forum/index.php%3Fshowtopic%3D59715%26st%3D30&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no&source=www.google.no

Ser at ikke alle forstår at når teksta er understreket er det en link B)

Edit: Xplorer1 mente kanskje det inlegget der han presenterte den nye glidende paternoster? skal se på det asap :)

Endret av Millionas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tatt meg selv i å bli erget over at siden er nede, men kommer fort på at den blir driftet på frivillig basis. Så har roet meg fort ned igjen :rolleyes:

Her er linken: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:MbI_ulKVqGIJ:www.fiskersiden.no/forum/index.php%3Fshowtopic%3D59715%26st%3D30+https://www.fiskersiden.no/forum/index.php%3Fshowtopic%3D59715%26st%3D30&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no&source=www.google.no

Ser at ikke alle forstår at når teksta er understreket er det en link B)

bare så det er sagt, det som ikke eksisterer i den tråden i dag MÅ kopieres inn (helst av de respektive eierene) i tråden igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare beklage.. Google har tatt "bilde" av den siden den 18. jul 2011 19:51:43 GMT. Og du la det vel ut 5 august.

Så akkurat nå er det tapt desverre.

Men skal forske videre :)

Du for lage de i word e.l. og lagre de på maskinen din før du legger de ut heretter :closedeyes:

om du har det i bilde kan word importere teksten fra bilde inn i word.. kul funksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare beklage.. Google har tatt "bilde" av den siden den 18. jul 2011 19:51:43 GMT. Og du la det vel ut 5 august.

Så akkurat nå er det tapt desverre.

Men skal forske videre :)

Du for lage de i word e.l. og lagre de på maskinen din før du legger de ut heretter :closedeyes:

Takk allikevel- Pleier faktisk å bruke word om det er 1 "artikkel" med mye data som gjelder (katten min er til tiders glad i å legge seg på tastaturen når jeg skriver). Gjorde det selvfølgelig også denne gangen, men ble slettet etter at jeg postet ....

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.