Gå til innhold
Fiskersiden

Kan man dorge med disse?


Cmi
 Share

Recommended Posts

Fatso kan fint dorges med, går ned til rundt tre meter, Big Bandit har jeg ikke prøvd. Er mange jerkbaits som lar seg dorge med, bare å hive de bak båten å se om de trekker ned og hva slags gange de har. Jerkbaits som har gange under vanlig innsveivning uten rykk vil også ha det ved dorging.

Jerkbaits jeg ofte dorger med er Fatso, Slider og Sledge. I tillegg kan man jo dorge med jigger, spinnerbaits, sluker, agnfisk, fluer, spinnere osv.

Hvis du bare driver med dorging, ville jeg brukt penga på wobblere. Har du allerede jerkbait, sluker etc. så skader det ikke å prøve disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som fiskebolla sier funker mange jerkbaits til dorging. har dorga med fatso, buster og slider sjøl. foreløpig har det bare blitt fisk på fatso. men buster og salmo slider har fin side-til-side gange under dorging(ren innsveving) og funker helt klart de å. det var vel en svenske som figurerte litt i den svenske fiskepressen for et par år siden som brukte å dorge mye med jerkbaits fra kano. han ga baitsa noen jerk og bevegelser innimellom og kalte metoden for "jerktrolling". han vant meterligaen det året med myyye svær gjedde, så du kan trygt slepe jerkbaitsa bak båten. et tips er jo kikke på baitsa på kort snøre inne ved båten mens du tester ulike små jerk og bevegelser med stanga. anbefaler deg også å kjøre med ei stang håndholdt. hugget er jo litt mer spektakulært da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.