Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Eivindsvannet, Haugesund


Fiske og Frijazz
 Share

Recommended Posts

Hei.

Noen som har mye kjennskap til fiske i Eivindsvannet i Haugesund her inne?

Tenker da på at jeg har fått veldig mye liten ørret i vannet, men har hørt at det skal gå en del større fisk der også. Er det i spesielle deler av vannet det er mulig å få napp hos disse? Har selv prøvd meg litt i en del av vikene rundt vannet, men har foreløpig bra truffet på smått.

Har også skjønt at går røye i dette vannet. Noen som har hatt noe hell med å fiske etter røye her? Noen spesielle tips til fiskesteder eller utrustning på det området? Er det kun isfiske som gjelder da, eller er det muligheter på sluk/spinner f.eks.?

Eivindsvannet er forøvrig et flott vann som tydeligvis har en veldig stor produksjon, regner med det er derfor det er så mye smått her. Vil derfor oppfordre folk til å fiske en del i dette vannet, så legger vi gjerne til rette for at det skal bli mer stor fisk etterhvert.

Tar imot alle tips og råd med stor takk. Send gjerne PM dersom dere ikke vil dele alt med alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skal ha så store forhåpninger til storfisk i Eivndsvannet. Der trengs det oppfisking til, det er helt klart. Vannet oppstrøms, derimot, Krokavatnet, øverst i vassdraget, der har du større muligheter. Gjennomsnittsstørrelsen er større der, enn så lenge. Det er åpnet for gratis fiske der nå i sommer. Et prøvefiske HOJFF gjennomførte tidligere i år gav fin fisk, men den har i snitt blitt mindre i størrelse de siste årene. Det finnes nok fisk opp i kiloen der oppe. Den største som ble tatt i garn av HOJFF var vel på nesten 7 hekto.

Fisker man i disse vannene er det vel å oppfordre til å ta opp det en får mtp. å få opp størrelsen på sikt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har fått fisket litt i Krokavannet i sommer og det har vært mye fint der. Har helt klart fått mest fisk i den lille delen av dammen, sørsiden av broen, men størrelsen her har ikke vært over 200-250 gram. I hoveddelen av vannet fikk jeg bl.a. en fin på halvkiloen og ser jo også at det går noen enda større uti der. Men sliter litt med å knekke helt koden på hva som egnet seg best i dette vannet. Virket veldig tilfeldig de nappene jeg har fått og vanskelig å lese hva jeg skal bruke i enden av snøret i forhold til vindforhold/retning, tid på døgnet og vær osv. Så har også stått noen timer uten noe som helst form for napp.

Er det slik at man helst bør komme seg utpå med kano eller båt hvis det er der fisken står mye?

Hadde jo vært topp om man klarer å beholde dette som et fint fiskevann ja.

Men har noen av dere fått røye i Eivindsvannet da? Er jo artig fiske om vinteren iallefall, og hvis man treffer om vår/høst skal det også være artig sier folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.