Gå til innhold
Fiskersiden

Lasses fangstrapporter


LasseB
 Share

Recommended Posts

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Er en liten stund siden forrige rapport fra meg, men har nå fått fiska litt - til alle døgnets tider. Har ikke hatt tid til å legge inn rapport for hver dag, så her kommer det meste som har skjedd sida forrige rapport...

9. juli 2012

Fikk klemt inn en liten morratur før alle står opp og badegjester blir for nærgående. En fisk - en liten piggvar.

IMGP4779.jpg

23. juli 2012

Avtaler med fatter og Fredrik om å gjøre et forsøk etter lomra denne kvelden, ankommer litt utpå kvelden. Resulterer i to små lomrer på land på meg, og en fin 8-9hg's jeg rekker såvidt å se før den stikker av.

IMGP4780.jpg

25. juli 2012

Fatter og jeg prøver oss på nye plasser med varierende hell. Lite fisk på land, men fatter redder turen med ei grei skrubbe på 670gr.

IMGP4785.jpg

Fatter med skrubbe på 670gr.

Etter plassbytte kommer det opp en eneste fisk - en liten slettvar på et par-tre hekto. Snasen som alltid. :)

IMGP4787.jpg

Liten og søt slettvar, men glupsk som rakker'n.

26. juli 2012

Jeg tar en tur alene tilbake til gamle plasser for å fiske litt dypere enn i vårsesongen, og blir belønnet med et par greie skrubber og årets fjerde slettvar - 1160gr. Får en tilfeldig forbipasserende til å knipse bilde for meg, men vel hjemme oppdager jeg at bildene er helt ute av fokus og bildet er omtrent ubrukelig. Herlig.

IMGP4798.jpg

Slettvar 1160gr.

29. juli 2012

Var på plass på godplassen kl 0500 i morges og rekker samtidig dagens første solstråler i ryggen. Det er heftig vind og bølger på plassen så planen er enkel og grei - lange paternostere med hele agnfisker i brenningene som skal få rote rundt med bølgene mens jeg rigger stang nummer to. Det napper hissig på den første stanga jevnt og trutt, men små horngjeler har tydeligvis problemer med å svelge 4/0-kroker...

Det går endel tid før første fisken er på land, men den var uten tvil verdt å vente på. Aktivt fiske med en hel ansjos blir for fristende for denne lekre saken.

IMGP4816.jpg

Slettvar, 1185gr.

IMGP4826.jpg

Var det noen som sa avtrykk?

Etter dette går det kast i kast med fisk, og jeg klarer til slutt et av årsmålene mine; Vestfold grand slam! Det vil altså si piggvar, slettvar og sjøørret på samme tur...

IMGP4842.jpg

IMGP4851.jpg

IMGP4853.jpg

IMGP4855.jpg

IMGP4857.jpg

IMGP4867.jpg

IMGP4862.jpg

IMGP4864.jpg

Totalt ble det hele seks slettvarer (største 1185gr), tre piggvarer (største ca 350gr) og to sjøørreter (største på drøye kiloen).

Det lønner seg å stå opp tidlig, gett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bra jobba Lasse, moro å se at du holder stilen. Mangler bare kamera på stativ, selvutløser og meiteblikket istedenfor sinna-Lasse blikket nå så blir alt bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Vi er i gang med høstens skrubbefiske. Flere på land over 7hg, største på 820gr og i går kveld kom årsbeste så langt.

skrubbe860gr.jpg

Skrubbe, 860gr.

IMG_3431.jpg

Høsten resept, feederfiske!

Ellers; http://therigwallet....er-skrubba.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å være igang igjen? Hva dytter du forresten i feederen?

Er i grunn mye som kan brukes. Pleier å kjøre en mix av opphakka reke og brisling/makrell, som får godgjøre seg et døgn i en tett plastboks i romtemperatur. Råeste duftsporet jeg har sett er fem-seks dager gamle råreker som omtrent renner ut av feederen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.