Gå til innhold
Fiskersiden

Lasses fangstrapporter


LasseB
 Share

Recommended Posts

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når du bruker den type feeder så kaster du vel ikke særlig langt? agnet i feederen flyr vel ut overalt i kastet då?

Er heller ikke hensikten å kaste langt, holder med maks tjue meter lange kast.Er heller viktigere med korte og presise kast, enn lange kast der man kan risikere å bomme på det forrige kastets landing.

Ville valgt en helt annen feeder til distansemeite, Tom Ole har en dritfin feeder med Geminianker som funker godt til langdistanse.

Forresten, flott artikkel om feederfiske på bloggen din Lasse, inspirerende lesning :)

Tror jeg må prøve en kveld etter skrubba så snart som mulig ! Hvor grunt fisker i mørke om jeg kan spørre ?

Takk for det, Stian. Får skrubba på alt fra halvmeters dyp til ned mot seks-sju. Dypere har jeg omtrent ikke fått skrubbe om natta. Nattaktiv jækel som trekker grunnere når det mørkner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kikkfisket en del i høst, det grunneste jeg har fått fisk har vært på 5cm dyp. Så et knippe skrubber i helga, men fisket ikke på de. De lå på ca 1m dyp.

Kult fiske, de er skikkelig hissige om dagen og spiser kutlinger og reker og det som er.

Lasse - du kan jo teste lineclipen for å få det enda mer presist :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineclip er jo også en mulighet, ja - men så langt har jeg holdt meg innenfor greit kastehold og da er det ikke så vanskelig å kaste presist, selv om presise kast i stummende mørke kan virke vanskelig.

Kikkfiske på skrubbe er moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Ny plass, klatring og intens jobbing med makrellstrimmelen på slep bak et bombesøkke i over fire timer gir resultater. Er vel andre målrettede turen jeg har etter piggvar og slettvar i år, så dette virker lovende. Fisket ei statisk feederstang med godsaker fra Northern Baits ved sida, som gir det jeg vil ha av fjesing, fløyfisk, skrubbe og sandflyndre.

Slettvar710gr_zps96e594a6.jpg

Slettvar, 710gr. Årets andre, og første i år på målretta fiske.

Hadde i tillegg en kilosslettvar i overflata som hadde nappa til seg en svartkutling som hadde funnet kroken ved siden av feederen. Hjelper lite med når kroken ikke er synlig.

IMG_3743_zps669b462c.jpg

Tørt grunnfor, Krillicious fra Northern Baits og en spiralfeeder i passende størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.