Gå til innhold
Fiskersiden

noen som vet hvem som fører Daiwa i Norge?


Hafnor
 Share

Recommended Posts

Nordic Outdoor/Sølvkroken

Edit: Siden du spurte begynte jeg å lure litt selv, og spurte derfor Sølvkroken på deres Facebookvegg om de vil ta service på Daiwasneller. Spent på svaret, for jeg klarer ikke helt å få tak på organiseringa der... Er sølvkroken og Nordic Outdoor det samme? Hvem vil man skulle henvende seg til for service? I tillegg er jeg veldig spent på utvalget de etterhvert kommer med... Frykter det verste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravde frem denne på facebooksidene til Sølvkroken:

Da fikk vi den offisielle meldingen fra HQ Daiwa Japan: Sølvkroken / Nordic Outdoor blir ny distributør av Daiwa stenger og sneller i Norge fra og med NÅ. Vi gleder oss storveis, da Daiwa er ledende i verden på dette feltet. Ha en fortsatt glitrende dag:-)!

For ekstra interesserte lesere, så er hovedårsaken til dette vårt nye samarbeid med BIOS AS/AB. Se gjerne www.solvkroken.no for mer informasjon.

Pressemeldingen sier at det er snakk om et samarbeid med Bios, på meg virker det som om NO har overtatt hele greia (i alle fall den norske delen...). Uansett har jeg bange anelser både ifht service og vareutvalg... Vi får se, det kan tenkes jeg blir positivt overrasket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravde frem denne på facebooksidene til Sølvkroken:

Pressemeldingen sier at det er snakk om et samarbeid med Bios, på meg virker det som om NO har overtatt hele greia (i alle fall den norske delen...). Uansett har jeg bange anelser både ifht service og vareutvalg... Vi får se, det kan tenkes jeg blir positivt overrasket!

Slik jeg har oppfattet det er Sølvkroken slik vi kjente bedriften ikke det samme. Det viser seg at Sølvkroken er nå en del av "konsernet", og kun som merkevare. Den eksisterer heller ikke registrert som bedrfit nå lenge, og begrunnet fusjonen. For å være ærlig så vet ikke jeg heller hva som foregår der, men de har samme eiere, og administrasjonen og medarbeider teamet er fra tidligere Sølvkroken og det er disse (så vidt meg kjent) som " styrer" Nordic Outdoor og ser derfor ikke noe grunn til at kundene skal få noe dårligere service enn tidligere. Tvert imot så tror jeg at Daiwa får den renesansen merkevaren fortjener ( selv om jeg ikke vet hva som føres av denne i øyeblikket)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkroken svarte:

Ja hvis man ikke har kjøpt varen der så beklager ja, har du handla snella på xxl så blir det en gratis service sålenge man ikke har påført skaden selv på utstyret.

Ok... Det hjelper forøvrig ikke om de sender inn snellene så lenge de ikke har dyktige folk i andre enden å sende inn til. Dette dreier seg ikke om butikkene, men leverandøren av det aktuelle snellemerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkroken på Facebook (de var flinke til å svare fort):

Vi har egen serviceavdeling i Arendal, med høy kompetanse på å reparere og ha service på sneller. Det kan være at vi må få deler tilsendt fra England, og at oppdraget derfor kan ta litt tid, men vi prøver å ha et godt lager av reservedeler hos oss.

Høres jo i og for seg positivt ut det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Daiwa har i bunn å grunn bra sneller, det norske markedet er tydeligvis microskopisk og uten betydelse når en ser på hvem som distribuerer for Daiwa i Norge !

Hjelper lite at snellene er bra når de ikke er å få kjøpt ! Eller om du skulle være så uheldig å trenge service på snella.

Her burde Elbe eller Pure Fishing stått for salg og distribusjon :)

Min siste Daiwa er kjøpt for flere år siden " punktum "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du prøve å bestille ei Daiwa snelle hos de ;) Mener ikke å si at skittfiske er en dårlig butikk , men importøren av Daiwa kan umulig ha for øye å tjene penger med så lite utstyr tilgjengelig i markedet ! ;)

Men skitt au, heldigvis finnes det Shimano i bøtter å spann å få kjøpt ;) Å skulle du lure på noe svarer også Elbe høflig på telefonen t.o.m til oss sluttbrukere/pengekilden " he he " ;)

Så for meg blir det med de gamle Daiwa snellene jeg har på hylla :) Krøsser ikke møkk når jeg ...... Selv !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at importørene har mye av skylda for at noen snellemerker får dårlig ord på seg.

Tar man bare inn de billigste modellene og selger dem dyrt, så står ikke prisen til kvaliteten.

Daiwa har et enormt utvalg som matcher shimano på pris og kvalitet.

Men da bør man kanskje se over dammen ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken importør som har skylda, er meg likegyldig.

For endel år siden kjøpte jeg mye Daiwa sneller, gode sneller med bra kvalitet. Men i dag i 2012 hvorav norsk hustandøkonomi er på europatoppen, samt norsk sterk valuta er det for meg et mysterium at vi sportfiskere ikke skal kunne bestille ifra Daiwa sitt store utvalg i sneller å stenger. Skitt fiske fører noe ifra Daiwa, men ikke mye " så ikke umulig at toget allerde har gått for Daiwa med tanke på å konkurere med Shimano i Norge " for den importøren som skal matche Shimano på service må tidlig opp om morran ;)

Uansett skal Daiwa selge sneller må de ut i butikkene ! Så vi kan få se å ta litt på de nye modellene :) Jeg kommer persolig aldri til å kjøpe en ny snellemodell uten å ha hatt den i hånda å kjent litt på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.