Gå til innhold
Fiskersiden

Ny kystmeitepers på kveite.


GStrike
 Share

Recommended Posts

Det verste er at fyren bor så nært at han kan rusle ned å hente seg ei til frokost om han vil....og at jeg bodde samme område i 2 år uten å tenke på å dra ned dit. Det var dit jeg sendte guttungen med stanga si når jeg ikke gadd å ta ham med på tur....

Grattis nok en gang...er klar neste helg jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du kommer aldri til å slå den der pappa!" Sikkert sant :P

Var det tåkete i dag?

Njæ, må nok skrive det på kontoen for fiskeslim på linsa på telefon...

Fikk du ny kveite med journalist på slep? Det skal ikke være mulig :rock:

Må vel inrømme at han var dratt på det tidspunktet...

Men det var en deilig følelse å se ansiktsuttrykket på utlendingene som fisket der, når jeg gjenutsatte kveita! :P

Endret av GStrike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Moro at det hele ble filmet, også, med utsøkt kommentering :D

Føler at jeg kanskje overså datteren min litt på slutten, men var i en annen verden, både av lykkerus og oksygenmangel...

Men hun var ivrig med dagen etter også, så jeg var nok ikke alt for ille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen Andreas:) Må si jeg er imponert over hvor rolig du er, og ikke fult så imponert over kondisen! He he :showoff:. Rått med stor kveite fra land!

Klart man er rolig, har jo ikke kondis til annet... ;)

Ville jubelbrøl blant folk er ikke helt min greie, går mer på tankekaos!

Rått, Andreas!!! :bow: Grattis med drømmefangsten!

Dette var virkelig en drøm som gikk i oppfyllelse. Var strålende fornøyd med den på 16,36kg som jeg fikk i april, men følte likevel at noe manglet.

Etter at jeg slet ei kveite som holdt på å dra meg på sjøen for 5-6 år siden, så har jeg jaktet på en som kunne erstatte den.

Den hadde noen sinnsyke utras som jeg ikke var i nærheten av å kunne stoppe. Så jeg jakter ennå på en reprise på den opplevelsen, bare at denne gangen skal den på land!

Sier ikke at den må ha vært over 30kg, kanskje den ultimate drømmefisken er 20-25kg, det er kampen og utrasene jeg drømmer om!

Gratulerer med diger kystmeitekveite, så skikkelig kult ut :D

Var helt fantastisk. Anbefales! ;)

rått og fantastisk! på 137 cm tror jeg gjerne at den kan ha vært tyngre en 31,8 kg! med dette fiske må du nok investere i en skikkelig vekt.

Er det noen som har tips til god vekt. Kanskje å håpe på julenissen, men tenker at jeg vil ha ei vekt som går opp til 50kg.

Finnes det pålitelige digitale vekter som går så langt?

"Du kommer aldri til å slå den der pappa!" Sikkert sant :P

Den skal slås!

Hvilket annet mål skal jeg egentlig sette meg?

Grattis nok en gang...er klar neste helg jeg :-)

Er du tøff nok til å gi Kulturhuskaia et besøk?

Og til sist. Tusen takk for all respons og alle gratulasjoner!

Gjør faktisk opplevelsen større når man kan dele den med noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

herlig kveite da! Har aldri fått kveite jeg :/men eg bor på vestlandet da så :P

Vel, det å bo på vestlandet er ingen unnskylding - jeg og flere jeg har meita med på Stord har fått kveite fra land der, så det er håp for deg også. Er bare å sette av nok tid på de riktige plassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konge :)

Hvor lang tid tok det å få den inn å hvor mange heftige utras før den ga seg ??

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det å bo på vestlandet er ingen unnskylding - jeg og flere jeg har meita med på Stord har fått kveite fra land der, så det er håp for deg også. Er bare å sette av nok tid på de riktige plassene.

kan du sende en pm på hvor du har fått disse kveiene? har sååååå lyst å få kveite på flue :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som skoleprosjekt og fange kveite og blir mest kystmeiting såå hva ser man etter på en plass for og si om det er vært og satse der eller ikke?

Jeg har funnet meg et sted i Rørvik som jeg har trua på for hørt rykter om kveiter derfra og det er en 20-25 meter utta for brygga som jeg klarer og kaste til. Er myye smålyr og småsei her, sandgrunner ikke langt unna og i det området virker det som det er mest blanda av grus, stein sand og store steiner men ikke sikker på det. Detta er plassen såå hva trur dere andre? http://kart.gulesider.no/m/aeq0P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.