Gå til innhold
Fiskersiden

Jakten på den perfekte stang...


yosh
 Share

Recommended Posts

Det er jo ikke helt samme, men har en sst 11 fot 3-18g. God stang det, meget behagelig å fiske med.Har desverre ikke fått brukt den så mye ettersom den enten er litt for lang eller litt for lett til det fisket jeg driver med.

Tror forøvrig disse også har hatt lett for knekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har brukt Greys Seatrout 13 fot de siste årene og må si meg svært fornøyd .

Litt tynn i toppen kanskje men så er den jo ikke akkurat laget for tungt fiske.Bare å være litt forsiktig med den så får du i gjengjeld en progressiv stang som leverer utrolige kastelengder.

Under sjøørretfiske i fjor tok en 7 kilos sei sluken og da fikk stangen skikkelig juling .Greysen kjørte seien og leverte med glans.

Har også tatt laks på 8 kilo på denne stangen i sjø. Ikke en stang jeg ville valgt til elvefiske etter laks .

Til sitt bruk en svært god stang :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre at det er ei god stang. Kjøpte den brukt på finn for kr 1000.' , han jeg kjøpte den av fullroste den også :) Brukt å brukt, tror den knapt nok er prøvd ;)

Ellers satt jeg på ei Stella 2500 når jeg kom hjem i dag, virker som ei godt balansert stang å vekta virker også bra :) Har ellers også ei Milo green spirit 12 foter som jeg er superfornøyd med. Men alltid greit med 2 slike stenger når en er ute stort sett hver helg å jakter på den store SØ"n ;)

La ut fenwicken 12,6 fotern jeg kjøpte for salg, blei liksom ikke helt fortrolig med den.... Fin og forseggjort stang men .... Nja..... :) En god fiskekompis sverger til fenwicken å har kjøpt seg 2 stk, han syntes Milo er for spinkelt :/

Mustad team stanga jeg fikk av gamern skal også prøves, men den blir nok kun til penbruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker stenger mellom 12-13 fot tror jeg Greysen vil falle i smak .Jeg pleier å rigger den enten med stradic 4000 påspolet 832 i 0,15 eller stradic 2500 med påspolet fireline crystal i tykkelse 0,12.

Prøvde Daiwa sin procaster seatrout 10 fot tidligere i uken .Flott stang,utmerket finish men litt dårlig kvalitet på korken .Litt bal med at den er 2 delt også syntes jeg .

Prøvde den med Stradic 2500 og 0,12 fireline.Den gav gode kast og aksjonen er toppet og rask progressiv

Det jeg ikke helt likte er lengden på 10 fot.Har nok vent meg til stenger på 12-13 fot både til lett og tyngre fiske de senere årene.

Litt rart å tenke på for mine første slukstenger fra Tjøstheim var på 6 og 7 fot .Tidene forandrer seg sammen med fisket .

Endret av Laksen som går
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , da tar jeg med på første turen Stella 4000 FD og Stella 2500 FA , 0.10 og 0.12 fireline ..... regner med at det blir lange kast med dette ;)

Min 10 foter Daiwa Procaster X seatrouth 5-25 blir nok lagt til side til elvebruk " Randselva etc "

Ellers gleder jeg meg til lørdag og søndag / fiske for alle penga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet ut Greys stanga i dag , å da kom smilet frem :)

Helt utrolig stang, med langt over snittet action etter min mening :) Prøvde med litt forskjellige sluker og vekter 12 g Salty " vobbler lignende " i motvind ikke noe problem å kaste langt i det hele tatt :)

Ellers kjøpte jeg også ei pakke Sandeel på vilmarkshuset etter anbefaling, i fargen blå/sølv . For dere som ikke har sett disse er de 14 cm lange lingner litt på jig men mye mer forseggjort luftfylte så de flyter også , veier 7 gram uten jighode " Måtte jo bare prøve de da , å fy ***** for et liv det blei " fisket høyt i vannet svei et fort slapp etter osv .... Hadde faenimeg den største SØ"n jeg har sett på flere år etter 2 ganger, det den klinte til reiv den av hele Sandeel "n å dro av gårde, jeg sto igjen kun med jighodet :( Satte på en ny Sandeel å fortsatte fisket , det nappet å rykket på annehvert kast så dette gromt utstyr. Så nå sitter jeg å trer igjenom 50 sene på hele Sandeel "n å legger ut med liten treble krok i enden " da tenker jeg det skal bli andre boller på onsdagkvelden :)

Fisket som vanlig i bundefjorden " bekkensten badeplass / Strandkollen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk du noe uttelling på slepekroken BGA?

Selv holdt jeg på å få stanga revet ut av hendene på meg i dag.

På 70-80 meter var det noe som røska noe så jævlig i Sølvpila at både stang og snelle holdt på å havne på fjorden.....

Fantaserer om at det vare en av de store tidliglaksene som var på vei til stjørdalselva :notfair:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , blei ikke noen suksess med treblekrok bak henger seg opp på nesten hvert eneste kast. Morsomt med et skikkelig røsk i stanga da Lystfisker :)

Har kun fått en ørret siden sist, men til min store glede har nå makrellen kommet :) Så Greys 13 fotern å Stella 2500 med Berkley nanofil det nye multisnøret ifra Berkley i 0,134 gir noen helt sinnsykt lange kast ;) å utrolig artig å kjenne makrellen igjen :)

River av det jeg har av annet snøre inkl sufix , for Berkley Nanofil er uten sammenligning det beste snøret jeg noen gang har fisket med ! Å det trekker heller ikke vann :) hurra å pluss i margen til Berkley ..... Så å si også usynlig i vannet :)

Lurer meg nok ut en liten tur tidlig i morra for 17 mai maset :) meldt litt dårlig vær men pytt pytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun fått en ørret siden sist, men til min store glede har nå makrellen kommet :)

Unnskyld at jeg bryter inn i tråden din, men jeg må bare spørre. Hvor har makrellen kommet?? Oh happy day! :)

Edit: Glem spørsmålet. Jeg har funnet makrellen selv ;)

Endret av espenkg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda BGA, både Nanofil og andre vurderes fortløpende. Men jeg liker ikke å kaste fullt brukbart snøre, så for mitt vedkommende ser jeg ikke at jeg har disse på noen sneller før 2013.

Blir forøvrig bare mer og mer glad i Aspire 330`en. Den kaster meget bra, men jeg har tilgode å kjøre større fisk på den. Fisker normalt kun med flue i lakseelva, men i år kommer denne til å være med på hver tur. Drømmer om storlaks som vil måle krefter... :money:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda BGA, både Nanofil og andre vurderes fortløpende. Men jeg liker ikke å kaste fullt brukbart snøre, så for mitt vedkommende ser jeg ikke at jeg har disse på noen sneller før 2013.

Blir forøvrig bare mer og mer glad i Aspire 330`en. Den kaster meget bra, men jeg har tilgode å kjøre større fisk på den. Fisker normalt kun med flue i lakseelva, men i år kommer denne til å være med på hver tur. Drømmer om storlaks som vil måle krefter... :money:

Hei, ja fireline og andre multisnøret varer normalt flere år..... Men Nanofil bør noteres i margen når du skal ha nytt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt sinnsykt mye forskjellige stenger og testet mye rart. og den beste stanga jeg noen sinne har hatt et er gammel Ron Thompson Steelhead 10fot 10-40g som jeg kjøpte for 10år siden. ikke no som kommer i nærheten en gang. ekstrem myk tupp på stangen og i kombi med en gammel liten D.A.M Quick VSI snelle med 0,15 multi. har den vært konge til både lett spinn fiske og kjør etter stor fisk.. den blir bare bedre og bedre fra år til år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt sinnsykt mye forskjellige stenger og testet mye rart. og den beste stanga jeg noen sinne har hatt et er gammel Ron Thompson Steelhead 10fot 10-40g som jeg kjøpte for 10år siden. ikke no som kommer i nærheten en gang. ekstrem myk tupp på stangen og i kombi med en gammel liten D.A.M Quick VSI snelle med 0,15 multi. har den vært konge til både lett spinn fiske og kjør etter stor fisk.. den blir bare bedre og bedre fra år til år :)

Hvilket åpenbart beviser at "beste stang" noen ganger ikke har noe å gjøre med produktets kvalitet og pris. Men mer reflekterer personlige preferanser for hvordan man vil at utstyret skal fungere og hvilken feedback det gir. Jeg mistenker også at en stor del av denne type konklusjon ofte ligger i gode minner fra flotte naturopplevelser og fiskesituasjoner.

Har ennå noen Steelhead og Wild River i boden. ;)

Greier hjeldigvis stadig å bli imponert over hvor mye bra som lages nedover i prisklassene. Seneste anskaffelse var en Shimano Speedmaster STC som jeg tenkter å ha med på Grønlandstur i tillegg til fluestengene. Flott design, god kvalitet i komponentene og en svært jevn aksjonskurve (både med kort og lang andre del) var oppløftende. Stanga kaster SVÆRT bra. Det gjenstår å kjenne hvordan den reagerer på skikkelig fisk i andre enden, men jeg greier ikke å tro at jeg blir skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , blei ikke noen suksess med treblekrok bak henger seg opp på nesten hvert eneste kast. Morsomt med et skikkelig røsk i stanga da Lystfisker :)

Har kun fått en ørret siden sist, men til min store glede har nå makrellen kommet :) Så Greys 13 fotern å Stella 2500 med Berkley nanofil det nye multisnøret ifra Berkley i 0,134 gir noen helt sinnsykt lange kast ;) å utrolig artig å kjenne makrellen igjen :)

River av det jeg har av annet snøre inkl sufix , for Berkley Nanofil er uten sammenligning det beste snøret jeg noen gang har fisket med ! Å det trekker heller ikke vann :) hurra å pluss i margen til Berkley ..... Så å si også usynlig i vannet :)

Lurer meg nok ut en liten tur tidlig i morra for 17 mai maset :) meldt litt dårlig vær men pytt pytt :)

Bruker du fortom på nanofil?

har ikke orket å kjøpe enda da jeg trodde det var like synelig som feks fireline crystal og dermed trengte en solid stanglengde fluorcarbon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Er på utkikk etter Multiplikator stang til sjøørret.

noen som har forslag?

har sett på:

Fenwick Ironfeather Quadrant 10' 8-32gr

Guideline LPXe V2 Trigger 11 fot 5-25 gram

Guideline LPXe V2 Trigger 11 fot 20-45 gram

Noen som har erfaringer med disse?

Hvilken snelle kaster du med - Hva fisker du etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker i dag amb 6500 rocket gunnar, 6500 c3 blue yonder og 6500 pro rocket. Men skal gå til innkjøp av en amb 2500c. Den skal hovedsaklig brukes til sjøørret fiske fra land.

Ok... Tror vi har pratet litt på "Face" nylig... Bare følg planen du, Kennet - er nødt til å bli bra. :)

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.