Gå til innhold
Fiskersiden

Vaeheniva
 Share

Recommended Posts

Heisann.

Jeg skal en tur til Cuba i november. Vi skal være noen dager i Havana og 8 dager i Varadero.

Jeg har prøvd å lete etter info om fiske i nærheten av disse plassene, men det ser ut som om meteparten av fisket foregår på sørsiden..

Det jeg er ute etter er hovedsaklig bonefish og tarpon. Jeg fisker kun med flue.

Dersom noen kan hjelpe meg med tips, så hadde jeg satt stor pris på det =)

Mvh

Tommy

Endret av Vaeheniva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail til hotellet dere skal ligge på i Varadero og forklar problemstillingen. Rimelig sikker på at de kan gi deg noen tips og kanskje til og med ordne med guide og båt.

Uten at jeg kjenner Varadero-området, så tror jeg uansett at det vil finnes flats og mangroveområder i nærheten som kan huse en og annen bone og tarpon.

Varadero er jo et yndet turistmål på Cuba. Anbefaler at du sjekker ut Tripadvisor.com.

http://www.tripadvisor.com/Tourism-g147275-Varadero_Matanzas_Province_Cuba-Vacations.html

Og spesiellt her - forumdelen! Her kan du søke på fisking og eventuellt stille spørsmål selv...... :

http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g147275-i99-Varadero_Matanzas_Province_Cuba.html

P.S Ta med deg ALT du trenger av utstyr på turen, og husk ekstra-stang/snelle. Du finner ikke mange sportsfiskebutikker der nede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Cuba, Havana og Varadero i påsken i år. Hadde med meg en reisestang og litt utstyr.

Fisket fra land i Havana, mistet en fin fisk på bunnmeite med skjell som agn. Hadde et realt utras og ble borte, klipte sena rett av. (hadde i iveren glemt fortom...) huff, huff. Pratet med et par lokale fiskere, de anbefalte meite om kvelden / natten, kom vist stor fisk inn mot land i ly av mørket , fikk dessverre ikke testet dette.

Fisket et par ganger fra land på Varadero også, ble småfisk, men var artig og hørte om fangster av fin barracuda fra land under/ ved den første broen man krysser ut på Varadero, her blir det en tidevannstrøm, fikk dessverre ikke testet denne plassen heller.

Jeg fisket fra en Marina hvor de drev charterfiske m/ båter ,den ligger langs hovedveien et stykke ut på Varadero, enkelt å finne. Her var det en kafe som også solgte agn (ferske reker) og leide ut utstyr, (utrolig dårlig stand, hehe)

Varadero og Havana er vel ikke akkurat de beste plassene nei, sørsiden er jo kjent for fantastisk fiske. En mulighet jeg fikk tips om av en norsk reiseopperatør (fiskereiser) var å gå ned på stranden, tidlig , tidlig om morgenen og fiske med spinner/wobbler. Helt sikkert vært å teste for en fluefisker også :)

Her er reiserapporten min:

God tur !

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=58357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vœrt i Cuba og så hundrevis av fiskere som fisket fra promenaden i Havana. Jeg bodde på hotel nacional de cuba som er et av de mest kjente hotellene i hele landet. Jeg ble likevel litt satt ut av at de ikke klarte å fikse meg en båt ettersom jeg ville ut etter sails og marlins... Båten var visst på rep. Men dra inn på hotellet og gå til venstre så har du en eventskranke som kan ordne noe for deg. Sånn jeg forstod det er ikke de kjente flatsa der du er, men på sørsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vœrt i Cuba og så hundrevis av fiskere som fisket fra promenaden i Havana. Jeg bodde på hotel nacional de cuba som er et av de mest kjente hotellene i hele landet. Jeg ble likevel litt satt ut av at de ikke klarte å fikse meg en båt ettersom jeg ville ut etter sails og marlins... Båten var visst på rep. Men dra inn på hotellet og gå til venstre så har du en eventskranke som kan ordne noe for deg. Sånn jeg forstod det er ikke de kjente flatsa der du er, men på sørsiden

Samme hotellet som jeg skal bo på i Havana. Godt å se at de har en eventskranke der :) Mulig jeg må søke om å få ta et par dager på sørsiden :)

Jeg var på Cuba, Havana og Varadero i påsken i år. Hadde med meg en reisestang og litt utstyr.

Fisket fra land i Havana, mistet en fin fisk på bunnmeite med skjell som agn. Hadde et realt utras og ble borte, klipte sena rett av. (hadde i iveren glemt fortom...) huff, huff. Pratet med et par lokale fiskere, de anbefalte meite om kvelden / natten, kom vist stor fisk inn mot land i ly av mørket , fikk dessverre ikke testet dette.

Fisket et par ganger fra land på Varadero også, ble småfisk, men var artig og hørte om fangster av fin barracuda fra land under/ ved den første broen man krysser ut på Varadero, her blir det en tidevannstrøm, fikk dessverre ikke testet denne plassen heller.

Jeg fisket fra en Marina hvor de drev charterfiske m/ båter ,den ligger langs hovedveien et stykke ut på Varadero, enkelt å finne. Her var det en kafe som også solgte agn (ferske reker) og leide ut utstyr, (utrolig dårlig stand, hehe)

Varadero og Havana er vel ikke akkurat de beste plassene nei, sørsiden er jo kjent for fantastisk fiske. En mulighet jeg fikk tips om av en norsk reiseopperatør (fiskereiser) var å gå ned på stranden, tidlig , tidlig om morgenen og fiske med spinner/wobbler. Helt sikkert vært å teste for en fluefisker også :)

Her er reiserapporten min:

God tur !

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=58357

Fikk opp den rapporten din, da jeg brukte søkefunksjonen. Da blir det kanskje noen turer ned på stranda om morgenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler svenske Alt om Flugfiske siste nummer (7 september/oktober), hvis du har tilgang til å få kjøpt det. Står en interresant artikkel om billig bonefishing der på side 62 t.o.m side 67. Og igjen ta kontakt med hotellet ditt i Varadero. Rimelig sikker på at de kan hjelpe deg videre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.