Gå til innhold
Fiskersiden

Indre Oslofjord 2011


Carla
 Share

Recommended Posts

fisker for det meste om morgningen, det har gitt best uttelling også. Men blir vel bedre og bedre på dager etterhvert også.

Var ute på Bygdøy idag fra kl15, der fikk jeg en torsk (tenker den var rundt 2-3 kilo) men da jeg dro den opp av vannet etter senen (hadde ikke med meg håv) da røk senen. Prøvde ta fisken men den svømte avgårde med wobbleren i munnen :wacko: Senen røk midt på rapala løkken. Bruker mono 0.25mm, burde det tåle det? Neste gang tar jeg iallefall med håv, har ikke råd til å miste mange max rap wobblere. Jeg så den sprelle uti sjøen en stund etter. Fikk en liten torsk rett etter. :D

Endret av kje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senen skal tåle den vekten viss du fighter fisken i vannet.. Viss den ikke har noe brudd på seg.. Men man skal egentlig aldri løfte fisk rett opp..

Det var idet jeg løftet den opp fra vannflaten, så røk senen og fisken plasket nedi vannet igjen med wobbleren i kjeften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur i dag, var flotte forhold ute. litt sjø men lite vind.

Ble en SØ på hver av oss. 1050 gram og 900 gram! Herlig start på dagen :)

997192.jpg

997194.jpg

Hva var det du fikk den på? Jeg var der idag, fra 08 til 14. Resultatet ble en torsk på 900gr på wobbler. Så en 3kg torsk rett ved vannkanten, men hadde ikke lang nok håv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på Bygdøy idag fra kl15, der fikk jeg en torsk (tenker den var rundt 2-3 kilo) men da jeg dro den opp av vannet etter senen (hadde ikke med meg håv) da røk senen. Prøvde ta fisken men den svømte avgårde med wobbleren i munnen :wacko: Senen røk midt på rapala løkken. Bruker mono 0.25mm, burde det tåle det? Neste gang tar jeg iallefall med håv, har ikke råd til å miste mange max rap wobblere. Jeg så den sprelle uti sjøen en stund etter. Fikk en liten torsk rett etter. :D

Kan være at fisken prøvde å gjemme seg blant steiner og at sena fikk slitasje av det. Det opplevde jeg med en torsk på 1,8 kg. Jeg brukte sene 0.24 og stanga er middels lett, så jeg kunne ikke pumpe fisken opp. Fisket fra en molo, med andre ord mye stein.. Når fisken tilslutt kom opp og jeg fikk den på land (med håv) så jeg at sena var slitt og nesten hadde røket to steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Var dårlig torsdag morgen gabrielsen. Lørdagen mista jeg to sø. Den ene var relativt fin også. 1kg+ hvertfall. Carla fikk en flott torsk på 3kg ca. blåste en del så spotteforholdene var vansklig. Når det er stille ser jeg alltid torsk langs land på denne tiden. Litt vanskligere om det er litt krus på vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Fisker'n fra Eik

Har det blitt noe mere sjøfisking i det siste Carla? Flott tråd med mye bra fisk detta her :)

Selv har jeg kun vært en tur i sjøen, uten fisk, foreløpig. Planen i år er å bikke kiloen på sjøørret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.