Gå til innhold
Fiskersiden

Noen vet hvor jeg kan kjøpe calamari?


malg
 Share

Recommended Posts

Jeg pleide å bruke calamari squid til agn i England, og synes det er like god som makrell hvis ikke bedre. Men Jeg finne ikke noe sted som selger calamari. Jeg har funnet noe vasket calamari, uten hode og innmat. Men jeg har lyst på noen som har det. Fryst og rundt 10-20cm lange.

Noen som vet hvor jeg kan finne i og rundt bergen området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk i vietnamesiske/thailandske matbutikker

Har faktisk tenkt på det, det må jeg sjekke!

Mener å ha sett det på obs her nord, kan være verdt et forsøk.

Obs der jeg har vært,har ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så funnet jeg calamari i en thai buttiken. :)

Noen her på forumet bruker calamari til agn? Har ikke leste om at folk bruke det. Jeg synes det er kanon bra jeg, veldig bra når du bruke sammen med makrell som en cocktail, Bruk calamarien tuber over en makrell filet. Så er det beskyttet mot små fisk, som prøver å spise makrell fra kroken. Plus calamari stinker godt. Eller bare tar en hele på en 4/0 pennel. Også brukt 2 på 6/0 pennel for havål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så funnet jeg calamari i en thai buttiken. :)

Noen her på forumet bruker calamari til agn? Har ikke leste om at folk bruke det. Jeg synes det er kanon bra jeg, veldig bra når du bruke sammen med makrell som en cocktail, Bruk calamarien tuber over en makrell filet. Så er det beskyttet mot små fisk, som prøver å spise makrell fra kroken. Plus calamari stinker godt. Eller bare tar en hele på en 4/0 pennel. Også brukt 2 på 6/0 pennel for havål.

Vi kaller disse for akkar :) så det kan hende det er grunnen til at du ikke har lest om disse om du har søkt på calamari. Jeg har brukt disse og av de små en god del ganger på G. Canaria og med veldig bra resultat. Her oppe i Nord (Sørlandet) syns jeg ikke akkar gir noe særlig utteling sammenliknet med andre typer agn vi har tilgjengelig. Har prøvd til og med ferskfanged, men nada...

Å dytte makrellfileer inni tuben syns jeg er en god ide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kaller disse for akkar :) så det kan hende det er grunnen til at du ikke har lest om disse om du har søkt på calamari. Jeg har brukt disse og av de små en god del ganger på G. Canaria og med veldig bra resultat. Her oppe i Nord (Sørlandet) syns jeg ikke akkar gir noe særlig utteling sammenliknet med andre typer agn vi har tilgjengelig. Har prøvd til og med ferskfanged, men nada...

Å dytte makrellfileer inni tuben syns jeg er en god ide :)

Vel, jeg skal ut og prøve de her i Norge snart, Skal holde deg oppdatert på hvordan det fungerer, Være litt interessant å finne ut.

Annet tips om hvor du kan få kjøpt de, må vel være å kontakte akvariet i Bergen. De bruker det vel til å mate fisken?

De koste bare 52kr per kilo bokse fra den butikken. synes det var billig nok. :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.