Gå til innhold
Fiskersiden

FLYNDRE I TROMSØ!


MortenL
 Share

Recommended Posts

Oki. Ja hvis det blir vindstille i helga skal jeg gjøre mitt ypperste får å få tak i ho. Ellers pleier jeg å være en del på kaia som er ved tunnellen når du kjører til høyre etter kvaløybrua. Husker ikke hva det heter. Dere skjønner sikkert. Dratt masse torsk,sei og ulke der. Men hørte rykter om at det var en fin plass rett på andre sida av fjorden der. Noen som ve-t noe om det? Dypt osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvor du mener. Har fisket der mange ganger, og fått steinbit, torsk, sei og ulke. Men plassen virker å ha tapt seg enormt. Dykkere fortalte meg at det var masse steinbit der før, men at den forsvant etter at folk begynte å ta utgangspunkt for dykk derfra, rart det der... Dypet der er ca 19 meter, og bunnen er tidvis vanskelig. Står du helt til høyre på kaia og kaster skrått til høyre, så kan det gjøres å bunnmeite der uten for mye slit og vas. På andre siden av fjorden ligger simavika, som er en kjent steinbitgrunne. Her var det tidligere mulig å fiske fra ei kai ved kraftverket, men den eksisterer ikke i dag. Jeg har prøvd noen ganger fra land der borte også, men det er umulige forhold der. Masse strøm og ekle kanter. Jeg har fått fisket enkelte plasser ved å benytte rotten-bottom rigger, men uten resultat. Nå om dagen må du jo ut med bompenger for å kjøre gjennom tunnelen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Åssen gikk det med flyndrene da? Har fiska mye på rema i sommer torsk, sei, hyse, kloskate og lange er blitt tatt. Har fortsatt steinbiten, kveita og flyndrer tilgode. Ellers så jeg på noen sjøkart at det er ganske dypt inn ersfjorden og utover mot tromvika, noen som har erfaring derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.