Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Thailand? Phuket


Lars Holte
 Share

Recommended Posts

har fisket der jeg. var ute i stor båt og fikk masse yellowfin tuna. det som var synd var at de brukte så grovt utstyr. fikk bare smått opptil 4kilo. disse er sterke men ikke i forhold til en tiagra 30. vet de tar noen sailfish også der. ta med eget lett utstyr så kan det bli morro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fisket der jeg. var ute i stor båt og fikk masse yellowfin tuna. det som var synd var at de brukte så grovt utstyr. fikk bare smått opptil 4kilo. disse er sterke men ikke i forhold til en tiagra 30. vet de tar noen sailfish også der. ta med eget lett utstyr så kan det bli morro

Hva er prisene på slike turer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en 3 dagers tur til Cheu Lan lake hvor jeg bodde i ei bambus hytte flytende på noen tømmerstokker, og fisket fra soloppgang til solnedgang fra båt på innsjøen etter Hampala barb, giant snakehead etc....

Ble guidedt av en svenske og en engelskmann samt han som styrte båten. Morsomt og spennnde selv om det ikke ble enormt mye fisk.

Det er et par timers kjøring nord for Phuket øya. Nord for Khao Lak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var deri Februar for noen år siden fikk vi bare tuna.. Men desember bør det være mulighet for sailfish hvis jeg ikke hsker feil. Den beste måneden er vel sep-okt.

Gadd ikke og sitte sammen med mange andre så vi leide en 40fot for og selv. Fantastisk bra tur selv om de stor uteble. Kosta 5100norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i phuket flere ganger og vært mye ute og fisket. mange forskjellige båter og ta.(priser fra ca 3000-4000kr og opp hvis du vil ha båten for deg selv)For dags turer.

Vanligste dags turen går til Racha noi ( fikk selv seilfisk der i år) og litt sør vest for øya hvis du skal fiske drop off.

Ellers er det også sykt bra fiske ved similand islands, der kan du få det meste.Dette er ikke dags tur beregn tre dager ca.Sjekk det ut på nett for turer.(marlin er ikke uvanlig ved similand)

Endret av TORMOD74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med landet er : Ikke tenk på å skaff deg HAILL.

Stor fare for at den detter av etter endeløse penselinkurer.

Finn en lokal fiskemann å betal han noen kr, tror det kan bli bra ;)

Ikke personelig erfart dette, har ikke vært der men kjenner flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også kontakt med en som arrangerer div biggame konkurangser der nede.Han har en båt som heter Queen Marlin. http://www.rawaibeachfishingclub.com/

Fikk mange tips av han men fikk ikke brukt han på noen turer. Mulig det hadde vært noe for deg.Howard Wilson han var fra australia og snakker da engelsk. ;)

Endret av TORMOD74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.