Gå til innhold
Fiskersiden

Gaula: Noen laks paa fly!


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Uff ja Gamlingen, måtte du komme og vekke oss fra dvalen nåda. Hadde nesten glemt Gaula, så kommer du med dette :lolu:

Om videoen var bra ? Hehe, trenger vel ikke svare. Steike fin elv på opptakene ser jeg. Og flotte blanke lakser. Håper det er bra med deg Gamlingen ! Og vi sees til sumaren :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja Gamlingen, måtte du komme og vekke oss fra dvalen nåda. Hadde nesten glemt Gaula, så kommer du med dette :lolu:

Om videoen var bra ? Hehe, trenger vel ikke svare. Steike fin elv på opptakene ser jeg. Og flotte blanke lakser. Håper det er bra med deg Gamlingen ! Og vi sees til sumaren :shifty:

Takk Kjell Arne og Reven!

Haha, det var nettopp det som var tanken, vekke dere fra dvalen!!!! :lolu:

Med Rosenborg's resultater, Du maa kjedde Deg akkurat naa, saa jeg tenkte at litt laks medisin skulle forbedre tilstanden! Jeg har det bra og gleder meg allerede til neste aar og min liten tur til Gaula og venner!

mvh

Gamlingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosenborg er ikke det verste, mye verre med all den jobbinga ! Blir mye mindre tid til fiske neste sommer også, pluss ett par somre til, sukk. Så spørs om det blir sporadisk et og annet døgnkort her og der i 2012. Pluss noen nye vald som jeg skal sjekke ut :shifty:

Så jeg teller dager til jeg blir pensjonist, og kan være lakseboms igjen, og drikke konjakk klokka 4 på morran uten å bry seg om jobb, eller klokka :shifty: Her skal det bættre ikke jobbes en eneste dag etter at jeg går av på AFP !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja pensjonen, det maa vi nok tenke paa! Jeg har to aar til eg og da blir det nok mer tid til laksefiske, men spoersmaal er om det blir nok penger til det da! :money:

Kan Du tenke Deg noen betalende gjester paa revhiet, jeg soerger ogsaa for konjakk (selv om det kan bli dyrt!! :lolu: )??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosenborg er ikke det verste, mye verre med all den jobbinga ! Blir mye mindre tid til fiske neste sommer også, pluss ett par somre til, sukk. Så spørs om det blir sporadisk et og annet døgnkort her og der i 2012. Pluss noen nye vald som jeg skal sjekke ut :shifty:

Så jeg teller dager til jeg blir pensjonist, og kan være lakseboms igjen, og drikke konjakk klokka 4 på morran uten å bry seg om jobb, eller klokka :shifty: Her skal det bættre ikke jobbes en eneste dag etter at jeg går av på AFP !!!

Ikke noe sessongkort til neste år? :huh: Jaja, får henge på deg og betale 400kr for et døgn, blir fort blakk da iløpet av sommern.. hehe

Endret av sigve arntzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der reagerte eg også, NM, den har tydeligt preg av olakskjennetegn, men er vanskelig å stadfeste berre ut frå eit bilde.

Med all respekt for Olaks ekspertene, kan jeg bekrefte at denne laksen IKKE var en Olaks. Undertegnede, Fabrice, som tok fisken og Inge, GFF's hoved oppsynsman paa GFF ble alle enige om at denne laksen var en vild laks. Til deres orientering, kan jeg fortelle at vi slo 3 lakser paa hode, i loepet av vaart opphold, da de var virkelige olakser!! Utover den tragedien som Olaksen blir for alle Norske elver, saa synes jeg at problemet gir ogsaa en god unnskyldning for mange for aa kakke vild laksen paa hodet! Dette er en tragedie i seg selv!!!!

mvh

Gamlingen (en nybegynner i flue laksefiske!)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott Gamlingen! Som nevnt over, det kan være vanskelig å se om det er vill eller tam fisk når du har fisken foran deg i live, og enda vanskeligere på bilder.

Nå ser det heldigvis ut til at vi er velsignet (foreløpig) med forholdsvis lite o-fisk i Gaula. La oss håpe det holder seg slik.

Jeg mener forøvrig at i ei elv med en så sterk villaksstamme som i Gaula, er det bedre å kakke en villaks for mye enn en o-fisk for lite, om man er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Til glede for både "gamle travere" og nye besøkende på Fiskersiden!

Nyt Gamlingen sin video fra Gaula mens vi venter på ny sesong! :bow:

Hei, takk for det! Mens Du venter, kan Du foelge med til Kanada denne gangen! Jeg husker ikke om jeg har vist denne foer her paa forumet, hvis jeg har, beklager, men noen gode bilder er alltid koselige aa se paa! :)

http://www.kizoa.fr/diaporama/d1951867k2043925o1/aventure-canadienne-canadian-adventure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.