Gå til innhold
Fiskersiden

Custom fiskestenger fra USA


Fishpink
 Share

Recommended Posts

Si i fra hvid du velger å kvitte deg med Saltisten, har kikket på en slik selv...

Jeg har bestemt meg for å selge den for å få rå til drømmefiskestanga mi:-) Men jeg har akkurat vært på Villmarksbutikken og fått spolt på ca 400 m med eplegrønn Fireline, jeg er litt usikker på bruddstyrken på stående fot, men husker veldig godt at han la på kraftigere sene på den, fordi jeg sa jeg drømte om en 50 kgs kveite. Han fortalte da at "med denne tar du 50 kg og mere til" Jeg mener at den er 0,32 mm. Det er ikke sikkert at du ønsker den sena. Uansett: Jeg selger snella og sena for kr 4000 da dette er fullstendig nytt utstyr og snella alene kostet meg kr. 3999,- + frakt. Så den er ferdig prutet, kan man vel si:-)

Endret av Fishpink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får håpe det bare er et tidsspørsmål før den store kveitepopulasjonen har spredd seg sørover. Kveite ved Bud høres ikke ut som et helt håpløst prosjekt, men man må nok regne med mange timer med målrettet fiske før man får kontakt på en helt ny plass. Ulempen er at man ikke får særlig mye annen fisk under målrettet kveitefiske, så det er fort gjort å gå lei etter 3 dager uten kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke den eneste kveita som er tatt i området: http://www.kveita.com/forum?func=view&catid=28&id=226 det siste året.

Fire lapper er ingen dårlig pris for norskkjøpt Saltist, men jeg må nok ta en kikk over dammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit det, skjønner det:-) Liker linken du la ved, så det finnes kveite ved området Bud altså :jump: Hurra, hurra. Jeg kan beholde Saltisten min også jeg.. Det var til slikt fiske jeg egentlig kjøpte den. Det blir nok ei råd med den rosa fiskestanga lell ;)

Endret av Fishpink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med utstyr i klasse 20-30lb berger du det meste i norske farvann, kanskje bortsett fra storkveita, storlanga og håkjerringa (som alle er noe fåtallige i hustadvika).

Klart man kan ta storkveite på 20-30 lbs utstyr. Jeg fikk min på 162,5 kg på en 20-30 lbs Shimano Antares og det er en myk stang innenfor klassifikasjonen.

Jeg mener at 12-20 lbs holder i massevis når man (bare) skal fiske sei og torsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde väl heller matche stang med lineklasse / hvor mye brems snella har. Det spiller väl strengt talk ikke noen rolle hvor mye fisken veier, eller hvor hardt den drar så lenge du fortsatt har litt rygg at gå på når fisken tar sene på full brems?

Jag driver mest med meite, så da tar jag den stangen som passer best til den blytyngden jag skall bruke. 12-20lbs stanga takler nog allt av fisk jag har fått, men med mye bly har du crappy nappindikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt: Jeg har opprettet forbindelse med Armbreakercustomrods, så nå skal det ordne seg med fiskestang til meg. Det blir ikke den fiskestanga som jeg først hadde sett meg ut, men en som er lys purpurfarget med sommerfugler og som får spesiallaget ROSA håndtak og "gulldetaljer" både vedr. snellefeste og trinser (det de kaller guides) Snadder, jeg gleder meg vilt, men skjønner om ikke alle mannfolka helt skjønner dette ;) Men, dette blir ei skikkelig damestang - dere skal få se den når jeg har fått den i hus, forhåpentligvis før jul :D

Tusen hjertelig takk til dere alle sammen, for god hjelp og flotte tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt: Jeg har opprettet forbindelse med Armbreakercustomrods, så nå skal det ordne seg med fiskestang til meg. Det blir ikke den fiskestanga som jeg først hadde sett meg ut, men en som er lys purpurfarget med sommerfugler og som får spesiallaget ROSA håndtak og "gulldetaljer" både vedr. snellefeste og trinser (det de kaller guides) Snadder, jeg gleder meg vilt, men skjønner om ikke alle mannfolka helt skjønner dette ;) Men, dette blir ei skikkelig damestang - dere skal få se den når jeg har fått den i hus, forhåpentligvis før jul :D

Tusen hjertelig takk til dere alle sammen, for god hjelp og flotte tips.

Jeg tror nok de fleste såkalte "prylböger" her på forumet svært godt forstår ønsket ditt om ei god fiskestang med et unikt utseende laget slik en selv vil ha den. De fleste gutta her (bortsett fra RogerN, Banjon og Martin S) ville nok valgt andre farger og mønster, men poenget er vel at man kan bestemme designen selv :)

Hvor kraftig blir stanga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt etter 15-40 lb og håper med det at den dekker litt ulike behov for meg. Vi har avtalt en stang som er 7 fot lang. (Jeg er nemlig mest vant med 5,6 fots stang, men ønsker nå en lengre stang med en litt kraftig rygg og myk og følsom tupp) Håper at jeg ikke har tabba meg helt ut, men min kontaktperson "over dammen" har i hvertfall ikke stilt spørsmål rundt dette. Jeg tror denne blir bra, jeg. Jeg legger ut bilde av den, når jeg får den i hus.

RogerN, Banjon og Martin S er vel gutta sine det :thumbsup:

Endret av Fishpink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor langt du har kommet i din bestilling, men hvis du ikke absolutt skal ha en spesiell blank eller spesielle håndtak, ville jeg valgt BarBar foran Armbreaker. BarBar er vesentlig rimeligere hvis en skal ha en normal stang bare med noen spesielle farger.

Har sjøl vært å hentet 4 stenger fra USA forrige uka, 2 fra BarBar og 2 fra Armbreaker. Og jeg fikk absolutt mest for penga hos BarBar.

Ellers lykke til med "byggingen" av god stanga di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset mag, men jeg har allerede betalt og avtalt design på mitt "smykke" av Dave ved Armbreakerrod. Jeg tror den blir fantastisk fin, i tillegg til bra funksjonalitet. Men jeg skal også sjekke ut BarBar, for det skulle ikke forundre meg at det kan bli flere fiskestenger her i huset. Har du vært og hentet fiskestenger i USA, sier du? Det måtte da bli styggelig dyre fiskestenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det slik jeg. Her har jeg stolt på selger og sagt Takk og AMEN til det han har foreslått.... I samarbeid med meg selv da :)

Se "klipp og lim", fra tilbudet jeg fikk.... Dvs. tilbud og tilbud, fru Blom, billig blir den ikke, men denne vil jeg bare ha altså. Du vet; på utstyret skal fintfolk kjennes :D Den blir kanskje litt "candy", men jeg skal nok få en bråta med fisk på den - og det er slik jeg vil ha den :

QUANTITY- 1 GATORGLASS 7' 15/40

GUIDES FUJI HARDLOY GOLD

REEL SEAT- AFTCO GOLD

GIMBAL-AFTCO GOLD

GRIPS- HYPALON- PINK

FINISH -PURPLE MARBLE(aVERY little pink and gold veins thru marbling)

DECALS BUTTERFLIES( DIFFERENT COLORS-SOME PINK OR SPARKLY)

Endret av Fishpink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært og hentet fiskestenger i USA, sier du? Det måtte da bli styggelig dyre fiskestenger :P

Eller så sparte jeg mye penger :) , når jeg først var på andre siden

Jeg gjør det slik jeg. Her har jeg stolt på selger og sagt Takk og AMEN til det han har foreslått.... I samarbeid med meg selv da :)

Se "klipp og lim", fra tilbudet jeg fikk.... Dvs. tilbud og tilbud, fru Blom, billig blir den ikke, men denne vil jeg bare ha altså. Du vet; på utstyret skal fintfolk kjennes :D Den blir kanskje litt "candy", men jeg skal nok få en bråta med fisk på den - og det er slik jeg vil ha den :

QUANTITY- 1 GATORGLASS 7' 15/40

GUIDES FUJI HARDLOY GOLD

REEL SEAT- AFTCO GOLD

GIMBAL-AFTCO GOLD

GRIPS- HYPALON- PINK

FINISH -PURPLE MARBLE(aVERY little pink and gold veins thru marbling)

DECALS BUTTERFLIES( DIFFERENT COLORS-SOME PINK OR SPARKLY)

Gleder meg til å se bilder.

Regner med at det blir lagt ut bilder på amerikansk forum også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende at Armbreaker gjør det selv . Men jeg skal selvfølgelig vise bildet av drømmestanga mi til dere, når jeg har fått den. Jeg vet jo ikke helt sjøl heller- hvordan den egentlig blir. Kan godt hende den blir litt for sukkertøy, men jeg synes fafktisk at det er morsomt også jeg: En unik "sukkertøystang", helt ulik noen av de andre fiskestengene mine og som står i skikkelig kontrast til fiskeslo og bløgging av fisk i ei jolle utpå bøljan den blå :D Og mens jeg fisker med den vakre go-stanga mi så synger jeg som jeg pleier i vilden sky: "Her er fisken den gråe og silda den småe, makrellen den blåe og blekksprut med blekk" osv:-) Og mens jeg synger under strålende sol og blå himmel, kommer det til å gnistre og funkle som diamanter fra de gullstenkede, rosafargede og fargerike sommerfuglene på skjønnheten min. Jeg lokker på fisken: "Kom til moor..." Oh yes!, Her skal båten bli spekkfull i fisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.