Gå til innhold
Fiskersiden

alufish 360 med scotty manuell downrigger


curtis
 Share

Recommended Posts

alufish 360 med scotty manuell downrigger med 3kg lodd lurte på om flere her har samme båten jeg med rigger på sin,det jeg lurer på siden jeg ikke har prøvd den på båten enda ,om det blir for stor belastning på siden av båten er et klemfeste på den med 2 strammeskruer,det er første gang jeg prøver trolingfiske til våren gleder meg.men jeg er litt usikker om det går greit å ha den på siden lodet veier 3kg kanskje det er flere her som har samme båten som jeg kan få noen tips fra.

Endret av curtis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CB har en 14' Linder, kanskje du sku sendt en PM til han.

Men klemmeskruer hørtes litt skummelt ut, det er ikke mulig å få til en permanent løsning hvor du "bolter" riggen fast?

3kg og 8meter ned i 1,2knop er ikke så store belastningen, men fisker du i sterk strøm, kjører litt fortere osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Av prinsipp og erfaring er jeg imot slike skrufester, ellers ser det der mer en greit nok. Jo større flate jo mindre belastning per cm3 og jo bedre for alumineumen din :) Et tips kan være å ikke ha riggen/e pekende 90 grader ut, men 45-60 grader bakover. Kjøra på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.