Gå til innhold
Fiskersiden

Grom ørret på tørrflue :) !


Siljanfluefiske
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da bør du prøve Vassenden, Jølstra. en klar elv med god størrelse på fisken. Fisken i vannet slipper seg ned og i utosen ble det tatt en i våres på 4,9 kg.

Jeg har fisket der i siste 5 årene og kvaliteten er uslåelig. Blank ørret og brun ørret i skjønn forening og mest fisk fåes på liten mygg str 18 krok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om mange vassdrag i Finnmark, ja. :iiam: Et vassdrag kjennetegnes gjerne av at det har felles avrenning til sjøen og at vannene henger sammen med elvestubber og bekker. Det er bare å legge kartet foran seg på bordet og plukke seg ut et selv. Så kan man jo evt forsøke forhøre seg om noe om det man har valgt hos nærliggende lokalbefolkning osv...

Når man i kort gangavstand fra Hammerfest sentrum har vann som gir ørret opp i 3 kilo og mer så skulle det forundre meg mye det samme ikke er tilfelle for en god porsjon av de vannene som ligger noe mer isolert til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om mange vassdrag i Finnmark, ja. :iiam: Et vassdrag kjennetegnes gjerne av at det har felles avrenning til sjøen og at vannene henger sammen med elvestubber og bekker. Det er bare å legge kartet foran seg på bordet og plukke seg ut et selv. Så kan man jo evt forsøke forhøre seg om noe om det man har valgt hos nærliggende lokalbefolkning osv...

Når man i kort gangavstand fra Hammerfest sentrum har vann som gir ørret opp i 3 kilo og mer så skulle det forundre meg mye det samme ikke er tilfelle for en god porsjon av de vannene som ligger noe mer isolert til...

Ok, tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur til Sognefjorden og fisk sjøørret (vet att vi ikke snakker om sjøørret) men det er utrolig bra i små fjordene i sognefjorden for eksempel Storfjorden litt utenfor molde :) Lykke til, ha en kjekk tur.. :) Ps prøv langrunne plassen med leaopardbunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur til Sognefjorden og fisk sjøørret (vet att vi ikke snakker om sjøørret) men det er utrolig bra i små fjordene i sognefjorden for eksempel Storfjorden litt utenfor molde :) Lykke til, ha en kjekk tur.. :) Ps prøv langrunne plassen med leaopardbunn :)

Det er ingen fjorder uten for molde som heter storfjorden. Veit om et fjordsystem med det navnet som ligger inn forbi ålesund, men det er ingen god sjøørretfjord. Og verken molde eller storfjorden har noe som helst med sognefjorden å gjøre.

Virker som du henger litt etter i geografitimen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du skrive det, istedet for at han skal prøve "plassen med leaopardbunn i storfjorden litt utenfor molde". Maritim sa jo bare at det ikke var noen fjord i nærheten av Molde som heter Storfjorden. Tviler på at han er ute etter deg av den grunn...

On topic: Ville iallefall vurdert de 3 nordligste fylkene i landet. Om man leter litt unna allfarvei burde det være muligheter for å finne gromplasser overalt der.

Endret av ivan_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute etter deg, men når du svarer som du gjør, villeder du. Her er det en kar som spør om råd for å legge feriplaner, med godt tørrfluefiske som mål, og så lurer du vedkommende. Han kan jo ikke vite at du ikke har peiling. Når jeg kjenner ommrådene du snakker om, og ser at du bare prater tull, så sier jeg fra, slik at du ikke lurer trådstarter, eller andre. Og til slutt hva i alle dager skal han lete etter langgrunne fjorder etter når han er ute etter tips om gode tørrfluesteder? Som sagt jeg er ikke ute etter deg, og synes det er fint at du bruker sidene, men du må passe på å ha litt belegg for det du skriver.

Når det gjelder tips så var lærdalselva ovenfor lakseførende strekke, tidligere ei grom brunørretelv, har hørt rykter om at det er tatt pene fangster der igjen..... Kan være verdt å sjekke ut. Dette er forøvrig ikke den eneste lakseelva med godt brunørretfiske ovenfor lakseførende. Kan være verdt å sjekke ut trøndelagselvene også både namsen og orkla sies å være bra brunørretelver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei banan!

Jeg tenkte på det etter jeg skreiv det jeg gjorde, at det kunne jo tenkes at det fantes en fjord i området som hette akkurat det, men siden tråden ikke handla om S.ø, så var innlegget uansett villedende og jeg gadd ikke rett og slett ikke å saumfare kartet.

Fint at du tok deg tid til det da så vi fikk klarhet i den missforståelsen, flott å se at man angasjerer! :)

Vel, vel, innlegget var uansett reinspikka tullprat, med mindre du har dradd store brunørret på tørrflue uti der da. Har du det nanablag?

Er det da i de langgrunne fjordene du satser. Sliter foresten fortsatt med å finne Molde på mitt kart over sognefjorden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maritim: KAnskje jeg har følgt med i geografi timene ;) Jeg har nemlig slekt i Vestnes som ferja fra molde går til ;)

http://kart.finn.no/?lng=7.08299&lat=62.56611&tab=search&zoom=16&mapType=finnvector&markers=7.12042,62.69085,r,Storfjorden%7C7.12042,62.69085,r,Storfjorden%7C7.08838,62.62644,r,Vestnes&activetab=search

Prøv denne plassen, det er bastefar som eier den og det er ingen oppsynsmenn, Opperst i elva er det mye fin brunørret di har tatt mange fine ørreter der opp mot 3 kilo, ene naboen vår tok en på 4,2 på tørrflue ;) Prøv her. Skittfiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei banan!

Jeg tenkte på det etter jeg skreiv det jeg gjorde, at det kunne jo tenkes at det fantes en fjord i området som hette akkurat det, men siden tråden ikke handla om S.ø, så var innlegget uansett villedende og jeg gadd ikke rett og slett ikke å saumfare kartet.

Fint at du tok deg tid til det da så vi fikk klarhet i den missforståelsen, flott å se at man angasjerer! :)

Vel, vel, innlegget var uansett reinspikka tullprat, med mindre du har dradd store brunørret på tørrflue uti der da. Har du det nanablag?

Er det da i de langgrunne fjordene du satser. Sliter foresten fortsatt med å finne Molde på mitt kart over sognefjorden. :)

Godt mulig du hadde rett i at innlegget om Storjorden var irrelevant for tråden, men jeg ønsket bare å få fram at fjorden han refererte til eksisterte.

Jeg har overhodet ikke vært i hverken Molde eller den Storfjorden som det snakkes om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorgeelva ja, det er ikke oppsynsmenn og bestefar eier den VISST det skulle komme noen så bare si det att du har fått lov av en som heter Sindre Hansen Høysæther ;) Så dritern idet :) han er no over 70-80 så tror ikke akkuratt han kommer da ;)

Stilig side da! :) Lykke til med siden deres, jeg kommer til å være innpå den innimellom! Det kan bli en fin side det bare stå på, Og det med turen, det er en JYSLA god plass MEN det er sånn fiskemelprodisering, så det lukter noe inni jækli ekkelt der :P men så bra som plassen er vil jeg heller ha dritlukt og store sø'er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maritim: KAnskje jeg har følgt med i geografi timene ;) Jeg har nemlig slekt i Vestnes som ferja fra molde går til ;)

http://kart.finn.no/?lng=7.08299&lat=62.56611&tab=search&zoom=16&mapType=finnvector&markers=7.12042,62.69085,r,Storfjorden%7C7.12042,62.69085,r,Storfjorden%7C7.08838,62.62644,r,Vestnes&activetab=search

Prøv denne plassen, det er bastefar som eier den og det er ingen oppsynsmenn, Opperst i elva er det mye fin brunørret di har tatt mange fine ørreter der opp mot 3 kilo, ene naboen vår tok en på 4,2 på tørrflue ;) Prøv her. Skittfiske :)

Du er nok ikke helt i mål, når det gjelder geografien, du får spørre bestefar din hvilket fylke han bor i ;) fint at du kommer med tips da.. Brunørret i de størelsene du nevner er jo langt fra hverdagskost. Bekkørret på 4,2 er intet mindre enn utrolig, og når den er fanga på tørrflue på møre, høres det jo ut som en røverhistorie.... Ble ikke mindre imponert over bragden når jeg tok en titt på flyfoto, er nesten ikke til å tro at det kan finnes så stor ørret i den steinrøysa av en bekk. Praktisk at veien følger bekken hele veien også. Slipper å gå mange metera uansett vilken del av bekken som skal fiskes. Blir spennende å høre raporten fra "monsterbekken"

God tur og skitt fiske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.