Gå til innhold
Fiskersiden

Rosa fiskesnøre ønskes kjøpt


Fishpink
 Share

Recommended Posts

Nei, nei, nei,nei.. Det er ikke sånn det funker. Vi bruker det beste snøret vi får tak i, Og vi bruker mye tid på å lage knutene så bra de kan bli, nettopp for å ungå den forferdelig, tomme følelsen det er å ha på noe stort, som plutselig bare er borte....

Den forferdelige følelsen når du i ett sekund har full flex på stanga, og i det neste.... Ingen ting.... Takk gud for at det ikke skjer for ofte....

Ikke spar penger på snøret, og bruk god tid på knutene.. Det verste som kan skje er at storfisken glipper!

Flere fisk i havet er bare bla bla.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, nei, nei,nei.. Det er ikke sånn det funker. Vi bruker det beste snøret vi får tak i, Og vi bruker mye tid på å lage knutene så bra de kan bli, nettopp for å ungå den forferdelig, tomme følelsen det er å ha på noe stort, som plutselig bare er borte....

Den forferdelige følelsen når du i ett sekund har full flex på stanga, og i det neste.... Ingen ting.... Takk gud for at det ikke skjer for ofte....

Ikke spar penger på snøret, og bruk god tid på knutene.. Det verste som kan skje er at storfisken glipper!

Flere fisk i havet er bare bla bla.. :)

Helt enig. Kan ta flera månader att hämta sig efter en sådan upplevelse, ja, till och med år... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei,nei.. Det er ikke sånn det funker. Vi bruker det beste snøret vi får tak i, Og vi bruker mye tid på å lage knutene så bra de kan bli, nettopp for å ungå den forferdelig, tomme følelsen det er å ha på noe stort, som plutselig bare er borte....

Den forferdelige følelsen når du i ett sekund har full flex på stanga, og i det neste.... Ingen ting.... Takk gud for at det ikke skjer for ofte....

Ikke spar penger på snøret, og bruk god tid på knutene.. Det verste som kan skje er at storfisken glipper!

Flere fisk i havet er bare bla bla.. :)

Ha ha ha, nå gliser jeg. Det må da vel være lov å være litt kjepphøy her, når det nå engang er slik at jeg ikke har greid å få tak i ROSA fiskesnøre av velkjent, solid og STERK type :P Fishpink, altså meg- fortrenger de eventuelle sorgene så lenge jeg kan, tar sjansen og lar det bare stå til ;)

Kremt...eh.... fiskeknuter er jeg forøvrig dårlig på, men jeg har da en mann! He he. Ellers så har jeg faktisk opplevd det du beskriver Maritim, mer enn en gang... Du har helt rett; det er ikke så moro! Men fisket, sånn jeg bedriver det; funker for meg og jeg gleder meg selvfølgelig rått over at det alltid er JEG som får de store fiskene (alt er relativt) og ikke mannen min, til tross for at han kjøper fiskeutstyr som selvfølgelig overgår mitt i størrelse. Og om jeg skulle miste en diger en, så lar jeg ikke sorgen overskygge gleden over at jeg vet det finnes flere fisker i havet. Trondersvensk har det ille, skjønner jeg...... :P Skitt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha, nå gliser jeg. Det må da vel være lov å være litt kjepphøy her, når det nå engang er slik at jeg ikke har greid å få tak i ROSA fiskesnøre av velkjent, solid og STERK type :P Fishpink, altså meg- fortrenger de eventuelle sorgene så lenge jeg kan, tar sjansen og lar det bare stå til ;)

Og om jeg skulle miste en diger en, så lar jeg ikke sorgen overskygge gleden over at jeg vet det finnes flere fisker i havet.

Synd du bruker tusener på annet flott utstyr, så blir du kjip på snøret bare for at det ikke har rett farge?

Vil tro den gleden din over at det finnes flere, føles som sorg av fisken hvis noe mot all forhåpning skulle slite og svømme rundt med kinasnøret ditt på slep.

"Man ryker ikke på fisk" og ihvertfall ikke fordi man slurver med snøre og knuter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du bruker tusener på annet flott utstyr, så blir du kjip på snøret bare for at det ikke har rett farge?

Vil tro den gleden din over at det finnes flere, føles som sorg av fisken hvis noe mot all forhåpning skulle slite og svømme rundt med kinasnøret ditt på slep.

"Man ryker ikke på fisk" og ihvertfall ikke fordi man slurver med snøre og knuter :)

Hvordan vet du at dette snøret er så dårlig og at det slurves med knuter?

For at det ikke skal være noen misforståelse her: Jeg har flere sneller med snører av annerkjente merke-leverandører som jeg pleier å bruke, nettopp fordi jeg føler meg trygg på at utstyret duger! Dette er utstyr som jeg har fått anbefalt. Jeg går definitivt ikke inn for å miste hverken snøre eller fisk og vissheten om at det svømmer fisk nedi dypet med kroker i munnen er beklagelig og ikke noe som jeg ønsker skal skje, men som dessverre kan skje likevel.

Min spøk var muligens litt for sleivete, jeg beklager hvis du eller noen andre har tatt anstøt! - Jeg vil likevel prøve det rosa snøret. Jeg hadde da ikke kjøpt det om jeg trodde det var dårlig!

Endret av Fishpink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da drar du bare til nermeste sportfiskebutikk å kjøper fireline crystal denne er transparent av farge. Så surrer du løst på denne fireline til pappen av en tørkerull å farger den med rosa klesfarge.

Værre en det er det ikke, voila :)

He he, takk for tipset. Men ellers så er jeg ikke så avhengig av at det MÅ være rosa da. Jeg liker å variere både med farger og sneller, så lenge det er utstyr som jeg er godt fornøyd med. Jeg har allerede fått tak i noe rosa snøre, jeg er imidlertid ikke er helt sikker på kvaliteten og har allerede forespurt meg litt om det her.Tror ikke folk kjenner til snøret. Men jeg prøver det; leverandøren reklamerer jo med at det er superstrong(!) da stoler jeg på det, uavhengig av hvilket land snøret kommer fra :) Det kommer egentlig fra Kina, jeg velger å tro at de kan å produsere snører med kvalitet der også. Men, takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og følg nøye med når du spoler snøret på snella slik at du oppdager evt. "uregelmessigheter"/svakheter i flettinga, det er langt ifra skjeldent på disse rimelige snørene fra e-bukta :)

Btw. At det sitter en kar i utlandet (kina?) og reklamerer med at snøret er "superstrong", betyr ikke det nødvendigvis at det er akkurat det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig. Kina produserer mye bra, men mer dritt en bra.

Har selv kjøpt best i test produkter ifra Kina, men best i test hos hvem ;)

Kjøp utstyr ifra kjente produsenter er min anbefaling :)

Troghha og BGA; dere har helt sikkert rett... Men jeg gjør noen vekttester, så får jeg vel en liten indikasjon :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tidligere også kjøpt en par ruller med billigsnøre fra ebay men disse ble kassert med en gang pga. de tålte 1/4 av hva som var oppgidd på spolene

og hadde en tekstur som i beste fall føltes som gamle klær og slitasje toleranse på minus sida. første og siste gang dette ble prøvd for min del ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

det heter RÅSA, ikke rosa!!

mvh en som har hatt 2stk RÅSA speedbåter :P

Jepp jepp, selvfølgelig heter det RÅSA. Enten det er speedbåter, fiskestenger, fiskesnører eller hva med RÅÅSA gummimarker? Det hadde vært no`.Bare det er RÅÅSA så funker det garantert :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først er så godt igang... Så syns eg du burde få med deg noe sånt også:

:lolu: http://www.qxl.no/pr.../v/an681167262/

haha Eg måtte le godt når eg såd den der sjøl :P:lol:

Er nesten så eg fikk lyst til å ta en tur på biltema å få meg noe rosa spray.... Lakke fiskeutstyret mitt rosa også!! :lolu:

Endret av Pr0t0typ3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først er så godt igang... Så syns eg du burde få med deg noe sånt også:

:lolu: http://www.qxl.no/pr.../v/an681167262/

haha Eg måtte le godt når eg såd den der sjøl :P:lol:

Er nesten så eg fikk lyst til å ta en tur på biltema å få meg noe rosa spray.... Lakke fiskeutstyret mitt rosa også!! :lolu:

WOW og dobbeltWOW!!!!! Det var jo megakult fantastisk RÅÅÅSA og kult fiskeutstyr, det kunne nesten minne om noe av det fiskeutstyret som jeg allerede har, hi hi :fish: Du er vel som mannfolk flest: Skjønner ikke at det er rosa fiskeutstyr som er greia! Med rosa snøre sjølsagt, hvilket jeg jo allerede har skaffet meg via E-bay :turned: Og jeg skal nok få fisk med utstyret mitt også, skal du se :thumbsu:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Nå synst eg snart det er på tide med en rosa fangstrapport.

Kremt... Det ble ikke så mye i sommer. Men, hva med denne? Min splitter nye fiskestang,spesiallaget til meg og kjøpt for kroner 6-7000 fra Amerika, brakk på min 2. (!) ANDRE!!!! .....- fisketur ut på sjøen, i det en sei på 7 kg beit på :cigar:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armbreakers? med sånn sølv "ferrule"?

BINGO!!! :thumbsd: Jeg lå paddeflat over båtripa og gråt mine modige tårer!

Da jeg skrev til han om det som hadde skjedd, mente han at jeg hadde presset endestykkene for hardt i hverandre og at det aldri hadde skjedd med noen av hans fiskestenger tidligere.(PØH, tenker jeg!) Han tilbød seg å lage en ny fiskestang til meg til halv pris. Jeg nektet -for dette var virkelig ikke min feil!! Jeg behandlet tvertimot fiskestanga særdeles forsiktig ettersom den var så ny og fin. Jeg er fremdeles i dialog med han om en ny erstatningsstang -.Noe jeg faktisk er lovet å få innen påske, dersom han holder avtalen.Jeg stoler på det så jeg vil ikke henge ut han på noe vis altså..... Denne gangen skal han lage meg en ny fiskestang i et stykke. For ærlig talt: Både mannen min og jeg reagerte noe negativt da jeg fikk fiskestanga og så at han hadde benyttet sånne sølv "ferrule"-greier. De virket så spinkle. Og metallet brakk tvert over ovenfor skjøten, allerede på min andre fisketur, tredje nedslipp. Jeg rakk ikke annet enn å tenke at nå ble det tungt: KNEKK!!!! Og vi snakker bare 7 kg. sei her altså..... Men, for å spore tilbake til det denne tråden egentlig handler om, så får jeg vel bare si at det hadde ikke hjulpet mye med rosa fiskesnøre på heller, den gangen ;) .. Men det var og er fremdeles leit å tenke på, for fiskestanga var så innmari fin. Og den skulle være i førsteklasses kvalitet. Den var marmorert i hvitt og gull, med turkis mønster, så det var ikke den fiskestanga jeg ønsket det rosa snøret til. Nå er den død....... :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg kan vel bare si at jeg kjenner meg igjen her. Samme mann, samme skjøt og samme problem. Bare at på stanga står det et annet navn, samt at den ikke er rosa. Denne knakk på kast nummer 10 med en popper på ca 150gram. Dette var en av 3 stenger jeg kjøpte til både megselv og da en til kammeraten min. Hans knakk, mens min bare gikk opp i liminga. Den tredje fungerte ok.

Jeg har jo nå etter å ha sett stanga han har laget gått hen og skaffet meg stangbyggeutstyr selv fordi jeg tenkte at hvis han kan få det til kan sansynligvis jeg også. Har jo da funnet skjøten han bruker hos mudhole og den koster lissom halvannen dollar eller noe.. en skøt til 10 spenn der altså på en stang som kan koste både 6-7-8 og 9000 kroner.

http://www.mudhole.com/Rod-Building/Ferrules/Brass-Ferrules-Chrome-Plated

Jeg trur vi burde si litt nøye ifra til han at han ikke kan bruke disse i flerdelte stenger som virkelig skal brukes. Våre stenger fikk ikke no særbehandling når vi var avgårde nå. De skal tåle det normale fiskestenger skal tåle synes jeg.

Vi fikk tulbud om å sende stengene tilbake så skulle han fixe dem uten at det kostet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere følger opp dette. Om det ikke kommes til en fornuftig ordning med fyren er det absolutt på sin plass å gjøre andre potensielle FS-brødre oppmerksom på hvem dette er og hvilke produkter det gjelder. just my 2 cents...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.