Gå til innhold
Fiskersiden

En behagelig kveld


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

I går var det jo mildt sagt mildt. Og når anledningen til en fisketur ba seg, og Markus lurte på om jeg hadde lyst på en havmustur, var det ikke annet å gjøre en å springe på butikken etter øl.

Jeg hadde en slags blandede følelser når minstepodinnen ropte så høyt at hele butikken kunne høre det: FISKETURØL.

Men nok om det.

Vel fremme var markus i ferd med å rigge opp, og jeg kjente et stikk av misunnelse når jeg så han hadde dama si med. Lenge siden jeg har fått min med på haifisketur. (kan jo selvfølgelig ha noe å gjøre med barnevaktproblemer og slikt). Desverre hadde jeg brukt opp all sivilisert adferd på korpsets loppemarked, så jeg oppførte meg et sted mellom avmålt og uhøflig. Jeg lover å hilse pent neste gang.

Vi startet med hver vår sypike, og litt krabbeflytting.

Det viste seg at markus ikke hadde fisket hai før, så da var jeg ikke sen om å nærmest garantere minst en hågjel, og det slo til, selvom vi måtte vente litt før de kom sigende.

92000-m.jpg

Dette er min første for dagen (780 gram), og en av 5-6 som kom opp.

Pigghåene kom også ruslende etterhvert, og vi fikk noen hver.

Men målet var jo den storøyde, og lenge så det ut til at det skulle forbli uoppnådd.

Men plutselig hadde jeg et skikkelig run, og regnet med at det skulle være en litt stor pigghå, så gleden var stor når jeg fikk se det svære lysende grønne øyet skule på meg fra dypet.

91999-m.jpg

Nøyaktig et kilo større enn den første hågjelen. Min nest største i år og nummer 23 totalt.

92001-m.jpg

Og for en gangs skyld hadde jeg faktisk husket veie/avkrokningsmatta.

Dette ga jo håp for at Markus også skulle få en, men videre fiske resulterte bare i flere hågjel.

Forøvrig stod en ganske stor rotte for underholdningen denne kvelden, den både stupte, svømte og lekte gjemsel med oss.

Oppsummert en veldig behagelig kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.