Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøaure i Rogaland


 Share

Recommended Posts

Prøv på alle strendene på Jæren året rundt. Svaret er ganske generelt, men det stemmer egentlig nokså greit. Fra og med Solastranda i Nord- til og med Brusand i sør. Desember, januar, juli og august er dei tregeste månedene, men for 2 år siden fekk eg sjøørret på Jæren i alle årets måneder. Eg bruker lange, litt tunge sluker, eller agn. Det er egentlig ikke så nøye hva du har i enden. Finner du fisken på sandstrendene, så tar den stort sett uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Prøv på alle strendene på Jæren året rundt. Svaret er ganske generelt, men det stemmer egentlig nokså greit. Fra og med Solastranda i Nord- til og med Brusand i sør. Desember, januar, juli og august er dei tregeste månedene, men for 2 år siden fekk eg sjøørret på Jæren i alle årets måneder. Eg bruker lange, litt tunge sluker, eller agn. Det er egentlig ikke så nøye hva du har i enden. Finner du fisken på sandstrendene, så tar den stort sett uansett.

Fisker du fra selve strendene - eller er du hovedsakelig ute på 'pyntene' mellom strendene...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lange- litt tunge sluker. Med det mener eg att det viktigste er att du klarer å kaste i motvinden som alltid er der, samt att slukene er så tunge att dei ikke ligger oppå bølgene. Det varierer fra dag til dag. Noen dager holder det med det letteste utstyret. Andre dager må du opp i 60grams sildesluker. Vanligvis holder det med rundet 25-30gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

hej jeg er dansk og bor i egersund ,vil du fortælle lidt mere om de sjøpladser her

Norda sundet har ypperlige plasser på både fastlandet (langs turstien) og på Eigerøy-sida. Dessuten er det mange spennende bukter sørvest for Skadberg. Har blogget om en av høstens turer (http://www.orretbloggen.com/forblast-orretjakt-pa-eigeroy/), og det vil forhåpentligvis komme mange flere poster i løpet av 2013 om turer i dette området :)

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.