Gå til innhold
Fiskersiden

Afrikafisk
 Share

Recommended Posts

Hei,

Er det noen som har fisket i Nilen og kan gi utstyrstips? Jeg vet at det fiskes etter Nilabbor, catfish og tigerfish og at vekta kan bli rimelig høy. I tillegg er det kraftig strøm og mye kvist og siv i elva. Bunnforholdene aner jeg ingenting om. Det er i første rekke fiske fra båt jeg vil bedrive - men fiske fra land kan også være aktuelt.

Hvilke snøreklasser og type stang/snelle vil dere anbefale og hva kan man feste i enden?

Endret av Afrikafisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe konkrete utstyrtips, men det kan være en ide å sjekke utlandske sportsfiske-sider/forum også. engelske kanskje? så forresten en film med John Wilson(han med den irriterende latteren fra fiskeprogrammene på discovery) der han fiska nilabbor i Nilen. de brukte relavt kraftige greier(kunne ligne på slikt man bruker til spinnfiske etter malle) og fikk fisk på 20-30kg. så ikke kjedelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om størrelse på fisk der du skal fiske? Reklame er en ting, faktisk gjennomsnittlig størrelse en annen. Noen av områdene er visstnok ganske overfisket, og det er langt mellom de store abborene....

Og er det organisert med guide og sikkerhetsopplegg, eller på egen hånd? Kan kanskje være greit å la Stellaen være igjen hjemme hvis det er det siste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.