Gå til innhold
Fiskersiden

FS Julekalender 2011,5 desember


ivan_
 Share

Recommended Posts

Flott og inspirerende luke. Ikke bare stjal du luke-planen til Nikolaissisen, men du rappet også en av tingene jeg skulle legge ut i min luke - hva underlag angår. :D Nå skal det sies at din variant var mer funksjonell enn den jeg lagde i fjor, så det var fint at du delte den detaljen ved kikkfiske også.

Nå håper jeg kulda som er meldt faktisk viser seg å komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger folkens :)

Flott luke Ivan. Fy flate for en puls det må bli når storrøya svirrer rundt agnet slik som på videoen.............

Hvor god sikt er det forresten i Benna?

Er man der før isen blir dekt av snø så ser du nok godt på 10 m+ ja. Ganske rått med så krystallklare vann. På sommern er det vel sikt ned til 15 meter eller noe sånt.

har du noen knalltips så må du gjerne dele av dem, meget mulig det blir en isfisketur iløpet av vintern så tips er meget velkomne;)

Sender deg noen tips på pm jeg. Ikke lyst til å legge ut godplasser på ett åpent forum.

Hvilket plastrør bruker du utenfor fortomen og hvordan holder den seg på plass?

Merker du noen forskjell på bruk av lysrør/ikke lysrør? :)

Plastrørene er egentlig antitangle tubes beregnet på karpefiske. Har bare trukket den opp på svivelen. sitter som støpt:) Greit å få eliminert alt som kan henge seg opp.

Waterlight har gitt god uttelling for min del, de fleste røyene jeg har fått på blink har vært i kombinasjon med

waterlight faktisk.

og foresten: Vi tåler ei isfiskeluke til ja, Frank!

Endret av ivan_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er røya var på unaturlig lys? tenker om man fisker på kveldstid og lyser ned i hullet med hodelykt e.l?

Det aner jeg ikke, men tror nok det skremmer mye av fisken.

Fin luke!!

Siste eksamen i morra, borret står nyslipt i boden....

Det er jo veldig bra timing, meldt kulde fra onsdag. Tenkte muligens på å ta en tur til røros på søndag, der er det iallefall is. Ringer deg nærmere helga jeg. Da har jeg nok en plan klar

Endret av ivan_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er røya var på unaturlig lys? tenker om man fisker på kveldstid og lyser ned i hullet med hodelykt e.l?

Hvis du mener lyser ned i vannet uten å ha en lykt som du faktisk kan putte fysisk under vann, så vil gjenskinnet i overflaten bli så kraftig at du ser ca ingenting. Jeg testet dette for moro skyld i fjor, for å se om noen vinkler lyste opp under isen uten å blende. Det var rimelig håpløst, som antatt, men det er alltid lurt å teste ting for å bli klok på det. Jeg har en variant jeg skal teste, men den vil jeg prøve ut selv før jeg foreslår den til andre. Må bare vente på isen og se om ideen faktisk lar seg gjennomføre i praksis; noe jeg slett ikke garanterer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knall luke Ivan! Og som skrevet i en tidligere tråd, den nederste røya er noe av det vakreste jeg har sett av fisk. Den tåler vi et gjensyn med! :)

Det er noe eget med røye, og kikkefiske er noe av det mest spennende, og mest avhengighetsskapende av alt fiske. So be warned dere som ønsker på prøve dette. Å oppleve å ha en stor røye svinsende rett under nesa, snusende på agnet, det er så intenst spennende, og ingen kan komme fra en slik opplevelse uten at det setter evige spor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.