Gå til innhold
Fiskersiden

Trenger baitrunner i 2500 klassen


Cassius
 Share

Recommended Posts

Hei

Trenger en baitrunner i 2500 klassen.

Ser på disse 3

Shimano Baitrunner ST 2500 FA

http://skittfiske.no...0000052269.aspx

Shimano Baitrunner DL 2500 FA

http://skittfiske.no...0000052240.aspx

Epix Pro 30

http://skittfiske.no...0000038234.aspx

Er de brukanes på isen også?

Hva anbefaler ekspertpanelet?

Endret av Cassius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen av de selv, og har bare såvidt klådd litt på de små Shimano'ene. Kvaliteten skal jeg ikke si noe om, til de kjenner jeg snellene for dårlig. Men når det gjelder selve baitrunner-funksjonen har jeg aldri vært borti noen som får den til å være like jevn, myk og "løs" som på Shimano.

Kjenn på snellene, klå på de. Se hvem du får best feeling av. Still baitrunneren så løst som det går og spinn spolen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link nr 2: De snellene har i alle fall blitt brukt av mange jeg kjenner, og de er greie de.

Vet dog ikke hvordan de tåler kulde, har klart å knele mine baitrunnere i kulde før, inntil jeg fikk de smurt opp med en annen olje som tåler vinteren bedre. (Shimano Baitrunnet 6000 XT-EA + Shimano Power Aero)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epix pro 30 er en skikkelig arbeidshest. Har fått mye hard medfart over en 3-4årsperiode og funker fortsatt ypperlig. Ikke brukt den på isen, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Akkurat som jeg skulle ha skrevet det sjøl. :) Har brukt disse snellene nå i 5-6 år (har 4 stk), og er strålende fornøyd. Mest til brasme, vederbuk, stam, sørv, suter etc. Ingen erfaring ifra ismeite med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er justeringsmulighetene på baitrunner funksjonen på epixen? Dette synes jeg ofte har vært ett problem på baitrunnere.

Jeg er også blant dem som liker Epix-en veldig godt - har vel 10 stykker til sammen, 4 hver av størrelse 30 og 50 + 2 størrelse 40. Synes faktisk baitrunneren på Epix-en lar seg justere løsere enn de Shimano-baitrunnerene jeg har (8000 Aero GTE og 10000 XTE). Når det er sagt er helt sikkert Shimanoene også et veldig godt valg - og muligens også hakket mer solid bygd enn Epix-ene. Alle mine Epix-er har vært hardt brukt dog, og de eldste er 5-6 år gamle - og det eneste problemet jeg har hatt er at jeg har mistet den ene festeskruen på baitrunnerkappen på en av snellene - uten at det ser it til å ha noen stor praktisk betydning egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epix-en er vel mye brukt av diverse engelske meitere blant annet, jeg har ikke hørt noe vondt om de snellene. Okuma har noen sneller som er langt bedre enn de snellene-typene som ofte får litt negativ omtale, VS-serien er også en av de som tåler en støyt og som har et gjennomført design både utvendig og innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.