Gå til innhold
Fiskersiden

Istykkelse Østlandet


menig fiskebolle
 Share

Recommended Posts

Gjest Fisker'n fra Eik

Takk og lov at det jeg får pelt meg ut på isen snart..... Når jeg tenker meg om mangler jeg fortsatt tackler, pimpler, maggot og ispigger da....

det blir nok trippelhull med 155mm borret denne sesongen, muligens ikke den beste løsningen, men jeg har ALDRI borret ed isbor før, er ikke sterk som en bjørn, så det får gå som det går ;) Er det noen som ser en tenåring på Hillestad, på 1.90 med boblejakke og litt for lite isbor, er det bare å slå av en prat :)

Håper at det snart blir futt og fart med rapporter :)

PS: om noen har lyst til å gi meg et lite tips eller to om greie plasser der hadde jeg blitt veldig glad ;) Har fiska der et par ganger sommerstid men bare fått smågjedder..... sett andre som har fått større fisk da.

Endret av Fisker'n fra Eik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fint å se trygg is på Hillestad, men vet noen hvordan forholdene er på Bergsvannet nå ? Bør vel bli trygt der etterhvert og da?

Nå er det hvertfall sikker is på Bergsvannet! Målte mellom 15-20 cm der i dag. Fint vær til tross for noe sur vind og elendig bett....

Ett bett på 4 timer var ikke mye å slå i bordet med, men deilig å komme seg ut å lufte stenger og bade mort.... :rock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det hvertfall sikker is på Bergsvannet! Målte mellom 15-20 cm der i dag. Fint vær til tross for noe sur vind og elendig bett....

Ett bett på 4 timer var ikke mye å slå i bordet med, men deilig å komme seg ut å lufte stenger og bade mort.... :rock:

Flott å høre at det er trygg is !

Synd med kjipt bett, men fisketur er alltid bedre enn ingen fisketur uansett fangst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergsvann er jo kjent for nettopp dette; noen ganger utrolig bra bett og neste gang kan det virke som hele vannet har blitt rotenonbehandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan bergsvann var du på? etter det jeg hører så er det opptil flere av de

Snakker da om bergsvannet som ligger rett ved eidsfoss i enden av eikern.

Bergsvann er jo kjent for nettopp dette; noen ganger utrolig bra bett og neste gang kan det virke som hele vannet har blitt rotenonbehandlet.

Ja det er store forskjeller. Har hatt dårlig utteling der på vinteren, sommeren derimot har vært som ett helt annet vann.... Men en dag sitter stor gjedda der også forhåpentligvis! :cold:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på et lite tjern i Sandefjord sammen med en kamerat, ble 2 gjedder opp på isen. 4.4 og 5.2 kg mistet èn. Fikk endel abbor, bare små og en sørv. Gjeddene tok på sild, abbor og sørv. Drøye 20 cm tykk is.

Bilder kommer kanskje, bare jeg finner ut hvordan jeg får lagt dem til.

bilde: http://www.youfish.no/image/Gjeddemeite

Endret av Hallvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det var en bra tur. Bilder laster du opp til en fototjeneste på nett, som f.eks. Flickr.com og deretter limer du inn -linkene pr bilde i posten du skriver her i forumet når du skal oppsummere turen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Høres morro ut Hallvard :) gleder meg til bildene... gjeddene på hillestad hadde ikke så lyst på død abbor i dag, eller så fiska vi på feil plass ;)

Skitt fiske videre

isen på hillestad var ganske tjukk, mellom 30 og 40 cm en plass

Endret av Fisker'n fra Eik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Noen som har vært utpå akers (Akersvannet) å sjekka istykkelsen?

Regner med at det er grei is der, og har jo egentlig planer om en tur dit til søndag.

Har jo vært stabil kulde en stund nå, men kan jo aldri være for sikker ;)

PS: har vært utpå nå, gode 15 cm med solid is, og lite snø på isen :)

Bare å komme seg utpå!

Endret av Fisker'n fra Eik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.