Gå til innhold
Fiskersiden

FS julekalender 14.desember


 Share

Recommended Posts

] Blir ikke en helt utfyllende rapport dette men noen bilder sier jo det meste egentlig. Det ble en litt spesiell tur i år, vi reiste opp samme dagen som AbB gikk amok og det var en spesiell stemning på veien oppover....

Fiskemessig begynbte turen bra, tror aldri vi har hatt fisk på land så tidlig når jeg har vært med-rundt kl 16 tror jeg det var og vi begynne rfisket kl 14...strengt tatt satt de fleste av oss og koste oss med et par "ankomstpils" når første var på land, en fin mellomlaks som geir fikk på sluk. (TOBY!)

2549d05628.jpg

Jeg så ingen grunn til å dra ting ut i langdrag så allerede første natta/morgenen dro jeg til med en skikkelig laks-storlaks på 8kg+ på flue i Luringen høyt på valdet. En fin fight, en flott hannfisk og turen berga. HERLIGT! Denne fisken bragte forøvrig fluesnittet mitt opp på 7.0kg blank, altså storlaks...hahahahahaha!!!!

25538b23cc.jpg

Lars Inge fisker brekket på Flonan....som alle vet-og ser i vannkanten-er vannstanden noe vi laksefiskere er opptatt av :-)

256ef6730f.jpg

Som "vanlig" må jeg nesten si gjør Lars Inge det i mørket på Flonan, en flott mellomlaks på flue!

25717686ba.jpg

Rekefesten er fast innslag og da roer vi ned fiskinga og koser oss med god mat og drikke...

258414107e.jpg

Finere vær og dårligere forhold utover uka...med storlaks i frysern kan jeg leve med det...

259c3a763a.jpg

Det ble VELDIG tamt på slutten av uka, lite/ingen fisk som gikk, treegt bett og vi hadde vel 1 fisk totalt på siste 3 døgnene tror jeg..allikevel fikk ALLE 7 på turen minst en fisk i løpet av uka fra 3kg og opp og det kan man ikke klage over!

2603f3fdb0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott laks, mange som drømmer om en slik(ikke jeg da, neida... ikke denne karen nei, nope...kunne ikke tenke meg en slik, takke seg til tusenbrødre i ti minus...slik storfisk blir man bare trøtt i armene av og vadere er klamt på rognpåsan....) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.