Gå til innhold
Fiskersiden

FS julekalender 2011 15. Desember


halvorhg
 Share

Recommended Posts

Tenkte at jeg skal prøve å komme med en liten nedslanket årsrapport for mitt henseende. Det som var først på agendaen i år var ny båt. Det ble etter litt frem og tilbake besluttet at en fabrikkny åpen 15 foter med styrekonsoll og 15hk var the way to, og båten ble bestilt men etter mye frem og tilbake og forsinkelser etc. Ble beslutningen om å kansellere kjøpet gjort , og turen gikk til Oslo for å hente båt i stedet , da hadde imidlertid beslutningen om fabrikkny åpen 15 foter med styrekonsoll og 15hk gått fra nettopp det til Silver viking 18 fisker med 75hk motor så valget om å gå den veien var vel ikke helt feil. Båten er nærmest optimal til fiske og det er cabin så de som ikke er så hypp på å fiske (Ja de fins faktisk, utrolig nok) har et sted å gjøre av seg. Menmen nok om det.

Årets første tur gikk til Hitra i påska. Opplevde ikke noe utrolig til fiske på turen men, er fornøyd med denne som egentlig kan ansees som årsbeste for mitt vedkommende:

2725499f16.jpg

Etter årets påsketur ble neste tur til Hemne planlagt og utført. Litt for mye vind og strøm gjorde fisket utaskjærs vanskelig. På første runde innom nærmeste sportsforretning ble det anskaffet fiskepakke med Abu Garcia UL stang og snelle og dermed var man bitt av den basillen. Båt stengene ble lagt til å samle støv resten av turen og fiskingen var i gang. Her er en par Honorable mentions fra turen:

2624de58a2.jpg

261a3002ce.jpg

Foruten et par turer til ut i båt og en tur til Flatanger ble resten av årets fiske bedrevet rundt Trondheim og omegn fra land og turene gikk til felleskjøpkaia på Ila, Trolla og Storsand og microutstyret tok mer og mer plass på fiskerommet. Surfutstyret ble også medbragt på turene men det var uten stort hell og det som ble tatt ble for det meste tatt på microutstyr.

Det ble vel tidlig fastslått at felleskjøpkaia på Ila kanskje ikke var den mest optimale fiskeplassen i Trøndelag men på innsida av kaia stiftet jeg om ikke annet mitt første bekjentskap med denne krabaten:

263e61cb8d.jpg

På Trolla kan man ikke påstå at det er mangel på leppefisk men heldigvis var det ikke kun bergnebb som fant det for godt å henge seg i enden av snøret:

2657e897f9.jpg

2640ce177c.jpg

Som sagt ble det også en tur til Flatanger. Det må absolutt anbefales for de som er i nærområdet vakker natur og bra med fisk;) veldig fint og klart i sjøen så det var veldig gøy med UL utstyr. Det ble også en tur ut på havfiske i sjark der vi tok bra med torsk og noen småbrosmer som jeg beklageligvis ikke har bilder av for øyeblikket men så vidt jeg kan huske så var største torsk 13,5 kg og min største på 11,5. her er noen fiskebilder fra turen:

2674bc40f3.jpg

266bc6f3d6.jpg

Fisket på Storsand skulle vise seg å være veldig givende og det ble mange turer hit i løpet av året. På forhånd av årets siste tur dit så hadde jeg anskaffet nytt UL våpen som er Abu-settet elegant overlegent. Den som klarer å gjette det førnevte utstyret som er vagt avbildet på siste bilde vinner heder og ære :)

268717e0b1.jpg

26923646ed.jpg

2712fb9b06.jpg

2709969845.jpg

Så da var det det hele og det var basisen i mitt fiskeår da gjenstår det bare å ønske alle en God Jul og et Godt Nyttår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som det var et fint år. mikrofisket er forbausende fengende bra luke

jepp det er det:) eneste man må komme seg over er det at man får rare blikk iogmed at man er den tullingen på brygga som står å fisker med liten å spinkel stang og jubler da man får småfisk:P

Brosmen på det øverste bildet ser serveringsklar ut, er det sushi a la Melhus ? :D En original og fin luke som viser at sportsfiske i sjøen er mer enn å røske i en svenskepilk.

mhm:) melhus-sashimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.