Gå til innhold
Fiskersiden

håper på årets første isfisketur i morgen:-)


storfeskartrønder`n
 Share

Recommended Posts

imorgen håper jeg at jeg kommer meg ut en tur, var å så om go-vannet igår, isen er lagt:-) så nå brenner fiskefeberen i meg. tempen har ligget på -10 grader i snart 3 døgn.

så nå håper jeg isen er tykk nok til at jeg tør å utpå en tur:-)

i vannet er det både ørret og røye, er et lavtliggende vann i n. trøndelag.

er det noen andre som har vært og prøvd i trøndelag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ei lita tjønn på Vennafjellet for litt over en uke siden (på grensa mellom N og S Trøndelag).

Stedet ble mest valgt på grunn av isen og fangsten ble heller laber, men det var en fin tur okke som. Snakket med brorsan tidligere i kveld og han mente at Isen på Movatnet nå var så bra at man kunne ut på isen for å fiske (unngå elveosen dog..). Håper å få til en tur dit i løpet av mellomjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ei lita tjønn på Vennafjellet for litt over en uke siden (på grensa mellom N og S Trøndelag).

Stedet ble mest valgt på grunn av isen og fangsten ble heller laber, men det var en fin tur okke som. Snakket med brorsan tidligere i kveld og han mente at Isen på Movatnet nå var så bra at man kunne ut på isen for å fiske (unngå elveosen dog..). Håper å få til en tur dit i løpet av mellomjula.

oppe i fjellet d eller? fint å få en tur selv om det ikke blir fisk:-) ja tipper isen er mer enn 5cm der nå, men man må sjekke og være sikker, man får i hvertfall fisk der, selv om snittstr. ikke er av de største, men finnes storfisk der å, men det kan gå en stund mellom dem:-)

så at det var meldt masse sludd å regn i disse trakter 2 juledag, så får håpe at det ikke kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

var i vei en tur på nyttårsaften, skulle bare sjekke is, men det viste seg at det var 12-15cm med is:-) så da var det bare å stikke opp i bilen og hente pilkesekk og maggot. d bars ned på isen, boret en flust med hull, så jeg skulle fisket av et litt større område.

jeg prøvde mange hull, var helt dødt, helt til jeg kom til det tjuende hullet eller no. hadde et kraftig napp, iveren vokser som bare det, men det går noen minutter uten at jeg kjenner noe som helst.

så jeg sveiver opp for å finne ut at knuten til knosusen hadde gått opp. typisk slurv på første turen.

jeg knyter på en ny å trer på maggot, har ett par små napp før det blir stille igjen, og klokka blir så mye at jeg må hjem.

jeg skal nok få has på den neste gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.