Gå til innhold
Fiskersiden

Årets enkeltkrok kåret


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

På selveste 24.des hvert år blir den prestisjetunge tittelen "årets enkeltkrok" kåret - og i år (ja, det er første året denne prisen deles ut ) går seieren til:

MUSTAD BIG GUN !!!!!

http://www.abfishingtackle.com/acatalog/mustad-ultra-point-big-gun-bait-hooks-10829bln.html

Vi gratulerer de som har konstruert kroken, de som har produsert den, og alle de som har den i sortimentet sitt.

Også kan jeg gratulere meg selv som har sikret meg en hel haug med disse krokene :thumbsup:

Tom Ole har noen igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huske på en ting! Her på berget har Mustad mistet herredømme. Men de lager en del bra kroker som er vanskelig å få tak i, og forsåvidt ikke er så aktuelle heller. Kommer en nedover i varmere strøk er det faktisk ikke så mange andre som har sortementet til Mustad. Så de er nok fortsatt nr.1 på biggame ved siden av et par andre mer ukjente merker. De har noen nye serier nå som mange konkurranse fiskerer sverger til, men ikke mulig å få kjøpt de hjemme. Men det ser ut som det generelt er på vei nedover med "gamle guder". Og det er synd syntes jeg på grunn av at det har vært en av Norges store varemerker på verdens basis.

Til Kenya har jeg med noen i 14/0. Fine til laksefluer og.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustad er svære ja, og det er jo kult at en norsk bedrift har markert seg så solid verden over, og gjennom så mange år. De lager kjempefine kroker, og har et sortiment uten sidestykke! men når "verdens beste" krok skal kåres, på FS, trur jeg ikke de kommer helt opp. For i den kåringen er det ikke om å gjøre å være best i verden på bredde. Personlig bruker jeg noe Mustad, men ser jo at jeg må frem med brynet før jeg bruker de. Eksempelvis SD krokene i shrimp og big game, stødige kroker, men rett og slett litt sløve. Med et godt bryne blir de skarpe nok, men de har konkurenter som er like sterke, og vesentlig skarpere fra fabrikk. O'shaughnessy og streamer i SZ, er kjempefine kroker de også, men de er ikke de aller beste på markedet. Jeg kunne nevnt flere modeller, med samme konklusjon. Nå skal det sies at jeg ikke har brukt Big gun, så den kjenner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.