Gå til innhold
Fiskersiden

Hva i alle dager er dette?


Recommended Posts

Snodig sak, muligens en X-file! :D Salamander var det første jeg tenkte på, kan se ut som om det stemmer ut ifra diverse Google-søk og. Skjønt, halen virker ikke helt til å stemme hva virvler angår. Kan være dette bildet som ikke viser alle detaljer, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er et bilde til: hjelper kanskje ikke så mye men,DSCF0354.jpg

Hvis man ser på denne linken så kan det jo ligne litt på en salamander,, bare at ``armer``, ``bein`` og litt av ``snuten er detti av.

edit: linken ligger på L-en i linken

Endret av kjernsmoing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt snodig, er at det ikke er særlig vanlig å treffe på salamandere på denne tiden av året. De fleste ligger jo "på lur" på lune steder frem til våren kommer, selv om det sikkert kan forekomme en og annen utbryter om vinteren. Det som fikk meg til å anta at salamander er en mulig løsning, er bredden på skallen. Men jeg blir ikke sikker uansett hvor mye jeg glor på bildet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen ekspert på dette, men jeg synes det ligner på ei padde eller en frosk i stadiet mellom rumpetroll og voksent individ

Det har jeg ikke tenkt på,,, men det kan det være,, kan lengden stemme??? ca 6 cm,, kanskje litt stor, men vet ikke.

Det som er litt snodig, er at det ikke er særlig vanlig å treffe på salamandere på denne tiden av året. De fleste ligger jo "på lur" på lune steder frem til våren kommer, selv om det sikkert kan forekomme en og annen utbryter om vinteren. Det som fikk meg til å anta at salamander er en mulig løsning, er bredden på skallen. Men jeg blir ikke sikker uansett hvor mye jeg glor på bildet..

ja, men laken kan jo kanskje ha funnet et sånt lunt sted og glefset i seg en salamander :huh: ,, eller graver salamanderen seg ned,, har ikke peiling jeg :D

edit: aha,, du mente på land??

Endret av kjernsmoing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med årstiden tenkte ikke jeg på, det gjør jo at rumpetroll er lite sannsynlig. Men det finnes en mulighet som banjon ikke har tenkt på, som gjør at han kanskje har rett allikevel. det er at et slik "bol" med en eller flere salamandre har blitt vaska ut av en flomstor bekk. Det har jo vært en mild vinter, med mye regn så langt.Et annet alt er muligens ei vannkalvlarve, de kan bli så store som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med slike "mysterier" da.. Tydelig at laka er glad i frosk..

ja var litt morro,, men jeg tror egentlig laka spiser alt den kommer over jeg,,

er det frosk der spiser den frosk,

er det fisk spiser den fisk,

er det mark, larver og andre ting glefser den i seg det å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah det er ikke komplett skjelett nei, da er jeg enig i at det er rester av en frosk. :) Den har nok gjæret en stund, siden den mangler alt av bein og deler av hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.