Gå til innhold
Fiskersiden

Årets siste fisketur...


veg
 Share

Recommended Posts

Hadde, som i ferier flest endel dødtid å slå ihjel idag. Løsningen ble en tur til Trolla for å forsøke å få på land art nr.40 før året var omme. Paddetorsken har jag prøvd etter tidligere, men det har vært halvhjertede turer som ikke har resultert i annet enn ulker, sypiker, bergnebb og krabbe. Hadde en følelse av at idag ville seg annerledes, så når jeg gikk ned mot kaia og rigget opp devilfish UL stanga kan jeg ikke legge skjul på at jeg hadde trua.

Paternoster med en liten strimmel makrell fant raskt en bergsprekk å ligge i og jeg rigget opp ei kystmeitestang å ha stående mens jeg fisket aktivt etter paddetorsken. Det tok ikke lang tid før det runnet på microstanga, men det var ingen tyngde når jeg strammet opp sena. Bestemte meg for at jeg skulle holde i stanga og gjøre tilslag med en gang fisken tok agnet og etter 10 min hadde jeg igjen kontakt med noe nede i steinura. Fisken var ganske dau, som torsk ofte er, men gleden var like stor når jeg så at det var arten jeg var ute etter :D

6602600293_14b65cb53c_z.jpg

Paddetorsk by Vegar Seljestokken, on Flickr

Art nr.40 satt helt på tampen av året

Like etterpå slet jeg bort riggen og pakket bort UL stanga for dagen, knipset forøvrig noen bilder da jeg for en gangs skyld hadde med meg stativet på tur. Avsluttet turen med å observere nordlys over Trondheimsfjorden. Dog var det ett typisk trøndernordlys. (tilsvarer en lang, grønn sky)

6602609679_c2d4c45406_z.jpg

Self portrait by Vegar Seljestokken, on Flickr

6602818887_a47387d83c_z.jpg

Trondheim by night by Vegar Seljestokken, on Flickr

6602616883_84f3ff811d_z.jpg

Nordlys by Vegar Seljestokken, on Flickr

Vil forøvrig benytte muligheten til å ønske alle Norges sportsfiskere, lystfiskere og generelle stangsvingere ett godt nytt år!

veg

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.