Gå til innhold
Fiskersiden

istykkelse trøndelag


storfeskartrønder`n
 Share

Recommended Posts

gjerne skriv inn israpporter fra forskjellige steder i trøndelag her:-)

jeg vet av noen vann i innherred der det er grei/bra is, men det er mange vann som ikke er lagt is på enda, og som nettopp har lagt is, og steder der det er veldig varierende isforhold.

det er nok kalde steder med lite snø, det er størst sjanse for og finne bra is.

i grensestrøka i nord trøndelag er det mange vann som er skumle, da det kom mye snø før isen rakk å bli tilstrekkelig tykk.

kommer mer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på våvatnet på mandag, var alt fra 15 til 8-10 cm med is der jeg var, men vær forsiktig det er vann i mellom islagene noen steder!

Var på våvatnet på mandag, var alt fra 15 til 8-10 cm med is der jeg var, men vær forsiktig det er vann i mellom islagene noen steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som veit med fossemvannet og reinsvatnet? regner med snåsavannet er ganske isfritt enda eller??

snåsavatnet er såpass stort at det trenger nok en lengre kuldeperiode for å fryse til. men jeg har ikke vært der selv å sett.

regner kanskje med at det er verdt å sjekke fossemvatnet, reinsvatnet og leksdalsvatnet etter hvert:-)

3 juledag var det lagt en del is på leksdalsvannet, men det var også mye åpent vann.

Var på våvatnet på mandag, var alt fra 15 til 8-10 cm med is der jeg var, men vær forsiktig det er vann i mellom islagene noen steder!

Var på våvatnet på mandag, var alt fra 15 til 8-10 cm med is der jeg var, men vær forsiktig det er vann i mellom islagene noen steder!

var på et vann jeg også på onsdag, omtrent samme isforhold der jeg var. fra 10 til 18 cm, men ble bare noen napp, ble det noe fisk på deg da?

noen som har vært oppe i vera og sjekka isen på veresvatnet da? ligger øverst i verdalsvassdraget:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en tur på leksdalsvannet på torsdag å sjekka is, hadde vært folk å prøvebora inne ved land, men de hadde ikke vært utpå. så da tenkte jeg at isen er sikkert ikke bra.

til min store overraskelse så var den helt grei inne ved land, så jeg bora jevnlig på tur utover, men hva f.. tenkte jeg, isen er da bra den.

det var 4-5 cm snøis øverst med et 10-15cm vann/slush lag under og 12-15cm med stålis under der igjen.

prøvde fisket så vidt, men ble ikke noe resultat. men det gjorde ikke noe, for det var morgendagen det skulle fiskes.

fredag: helvete! sovna av, ikke oppe før kl. 10.00, men hva f. tenkte jeg.jeg drar likevel.

klokka rakk å bli gått over 11 før jeg var på plass.

testa fortsatt litt is, da jeg gikk litt lenger ut idag. starta å fiske med et par røyepilker, fikk to kjappe på samme pilk en stekefisk og en bitte liten røye (7cm lang).

så da fant jeg ut at jeg skulle prøve på storørreten med den 7cm lange røya, la den på tre meters dyp, ca midt i vannlaget der jeg fiska.

så fortsatte jeg røyepilkinga, fikk tre kjappe, for så at det bl dødt igjen.

plutselig etter en halvtime med dødtid smeller det til på røyestikka mi, hadde den på i 2 sekunder før snøret er slakkt, tar opp å ser på mormyskhaen og kroken er helt utrettet, knyter på en ny, og det samme skjer igjen. kjempenapp! men denne gang er jeg for dårlig til å gi tilslag. f..!

etter det er det helt dødt i en time, jeg står mest å prøver med en balansepilk som har vært bra på dette vannet før, uten at det kommer noe angrep på den.

prøver med lys og mormyskha igjen, drar opp tre kjappe røyer enda en gang. så blir det dødt igjen. forholdsvis små er de, men de blir til ypperlige fiskekaker:-) går et kvarter kanskje før det kommer 3 røyer til på isen, de er litt større hvertfall, steikefisk ca 2-3 hg er de. begynner å være fonøyd nå,

bare storfisken som mangler!

tar opp røyeblinken, pakker sekk, da hører jeg bremsen på snella til ørretpilken, den går! snopler meg til stanga og skal gi tilslag, men med det samme jeg tar i stanga blir snøret slakkt, kommer noen stygge trønderske gloser som ikke egner seg på trykk her..

pakker sammen og drar slukøret hjem.

men skal ta den store neste gang!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.