Gå til innhold
Fiskersiden

Dremeldremeldremeldremeldremeldremel


Maritim
 Share

Recommended Posts

Kan ikke si annet en at jeg enda en gang har latt meg imponere av dremelen... Denne lille tassen, burde alle som er over normalen intresert i tur, jakt og fiske, skaffe seg fortere en svint.. Har en dremel med den "tanlegebor" forlengelsen, og jeg sier det bare.. om du ikke allerede har gjort det, LØP OG KJØP!!

Jeg kunne nevnt en "endeløs" rekke små smarte reprasjoner eller forbedringer jeg har gjort med dremelen, men det blir for mye pez.. Men jeg kan fortelle hvorfor jeg ble inspirert til å legge inn en tråd på "gode tips". I kveld har jeg "slaktet" det første Rantanen boret jeg kjøpte. Borret var rundt 15 år vil jeg tro, og har stått i kjelleren i rundt 10 år. Saken er den at for 15 siden skjønte jeg ikke hvordan man måtte ta vare på et bor. Boret det er snakk om ble også ved et par anledningere brukt i saltvann tross beskjeden diameter. Og det skjedde det som måtte skje, borrekronen rustet fast i borret, en vakker dag var det ubrukelig-sløvt, og i og med at det var umulig å skille krone fra borr, så ble hele stasen plasert innerst i boden, og glemt..

I dag henta jeg frem det gamle boret (jeg har en ny utgave av det samme) Så jeg gjøv løs med dremelen. Fikk frigjort borekronen slik at jeg kan bytte inn den (det er jo kult) i tilegg har jeg fått mekka en kjempefin forlengelse av resten. Alt er i box, trenger bare en ørliten sveisejobb for å fullføre forlengeren. Så det var dagens "fangst"!!

Leve Dremel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.