Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiskekonkuranser til helga?


Maritim
 Share

Recommended Posts

Noen som veit om det arangeres isfiskekonkuranse på et abborvann i nærheten av oslo til helga?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg er ute etter "store mengder" småabbor og tenkte jeg kunne stille opp på en konkuranse å høre om folk ønsker å kvitte seg med fangsten. Idealstørelsen er rundt 10-15 cm men alt av interesse. Har aldri vert på slike konkuranser, og veit ikke om dette er aktuellt, men viss folk ikke er intressert i småabboren selv, så er ivertfal jeg det. :)

Ev.t er det noen som har et bankers tusenbrødrested, så tas tips imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei to hundre kroks langline jeg tenkte å sette i øyern' og trenger agn.... :)

:) skjønte det måtte komme... Nei jeg har ikke fått meg katt :) Det har seg slik at jeg skal ha et selskap om 14 dagers tid. Jeg kunne godt tenke meg å servere sprøstekt småabbor og pommes frittes, med diverse Aioli varianter, sitronbåter, godt øl og fryserkalde vodkashots.

Fritter, øl, vodka og dipsauser er lett å fikse, men med 12 gjester, trengs det jo en del småabbor. Mulig det er en falitt erklæring dette, men jeg føler at jeg trenger hjelp :)

Anyone?

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes godt ut :)

Det er veldig godt! Var kansje dumt å nevne menyen, for nå beholder vel alle småabborene sine sjøl :)

Det skal sies at det er en h##### flåjobb. men gidder man, og i tilegg klipper bort buklistene så er det en utrolig delikat sak man sitter igjen med. Null bein, bortsett fra ryggraden, og en flott rød hale. Man kan dyppe de i frityrrøre a'la inbakt skampi, rulle dem i griljermel tilsatt tørket persille og hvitløk (først i mel, deretter i pisket egg og til slutt i griljermel-blandingen) og steke i masse godt smør. Eller enkelt men også knall, riste dem i en pose med mel, salt og pepper, og steke i olje og smør.

Men det er alt for mye jobb, så gi dem til meg i stedet for.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.