Gå til innhold
Fiskersiden

Muck Boots på isen...?


Truttofil
 Share

Recommended Posts

Jeg har størrelse 43 i mine Tay Muck boots og bruker normalt størrelse 42 eller 43 i fjellsko o.l.

Så lenge det ikke er kaldere enn -10 så holder det fint med en tynn ullsokk innerst og en lang ullsokk utenpå. Ordentlige strikkete ullsokker bruker jeg kun hvis det er kaldere for å ikke risikere å svette på føttene.

Har ved flere tilfeller oppdaget når jeg har kommet tilbake til bilen at jeg hadde glemt å ta på meg den ytre ullsokken når jeg skifta for å gå ut på isen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

La oss få vite hvordan støvlene fungerer etter å ha testa dem en stund!

Jeg har nå brukt skoa ganske mye over nyttår. I alt fra -32,4C til +5/6C. På det kaldeste fungerte de bra. Men man skal være litt forsiktig med å sparke unna sørpe fra nyborret hull når det er på det kaldeste da det fremre "skallet" på skoen hadde en tendens til å fryse/stivne litt vel i overkant av hva jeg hadde trodd. Den fremre delen på skoen er jo av hard "plast". Så jeg merket da i den mest intense kulden at jeg kunne begynne å fryse litt pga issørpe som frøs fast på det fremre skallet.

Har også fått brukt de i en del overvann. Min erfaring er at de taklet det ganske bra. Ble ikke blaut i gjennom skoen i det hele tatt så det var positivt.

De er heller ikke så aller verst å gå med. Trodde de faktisk skulle være tyngre å bevege seg med, men ble positivt overrasket. Har riktignok ikke gått så mye langturer med skoa enda, da jeg naturlig nok velger lettere sko når det er mulig.

Jeg har også lagt inn ekstra ullsåler i selve skoen og inne i innersokkene. Jeg synes dette hjelper betraktelig hvertfall. Så alt i alt er jeg fornøyd med MV Seeglo Thinsulate skoa sålangt. Har bare brukt de i et snaut halvår enda så jeg har enda til gode å teste de gjennom en hel vintersesong.

PS: Disse skoene er ikke de samme som nå ligger ute på skittfiske.no, hvor jeg bestilte de fra!

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/TUR--OG-FRITIDSBEKLEDNING/Sko/Vintersko/Herre/MoveMountains/MV-Seeglo-Thinsulate-Sort-Partivare---Gj%C3%B8r-et-kupp-132294-p0000063663.aspx

Mine kjøpte jeg for 799-899,- før 1199. De som nå ligger ute på siden koster 499,- før 899,-.

Endret av Hunndøling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.