Gå til innhold
Fiskersiden

Jerkstang


Recommended Posts

Er på jakt etter ny jerkstang og lurer på hvilken stenger dere anbefaler?

Er det noen som har erfaring med st croix legend tournament? ser at kastevekten på denne er opp til 224g og lurer da hvordan den oppfører seg med "små" baits rund 100g..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

St.Croix Legend er jo en kremstang. Har ikke testa den med noe lettere enn BigBandit, men det funka helt fint. Min favorittstang (ut ifra de jeg har testa) er Daiwa Powermesh jerk 2-8oz. (heavy). Superlett 6,6" stang med langt korkhåndtak og en LITT mykere tupp enn på f.eks St. Croix Legend, Får den for 1200,- i England (om du shipper den via en venn i Sverige ;)

Edit: Ser jo nå at en BigBandit veier 98g, så det bør ikke være noen fare!

Endret av Borre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Kan skrive under på at St.Croix stanga er fenomenal. Tar litt tid å bli vant til den, og endel kast før følelsen sitter helt. Når den først er der så er det bare å fryde seg over følelsen. Så langt har ikke sesongen kommet lenger enn en snaue to kg hanngjedde, men selv hugget fra den fikk det til å føles som om stanga ble lettere elektrisk - jeg gleder meg stort til øyeblikket noe større hugger.

Er heller ingen ulempe at den er såpass drøy at man bokstavlig talt kan løfte mindre trær opp fra bunnen om man setter fast baitet man bruker. :D

Har så langt testet stanga på jerkbaits ned til ca 50 g. og det fungerer utmerket. God side-til-side gange selv ved små bevegelser med stanga, og selv wirefortom ned til 15lb er nok til å gi baitet god gange. Så personlig er jeg svært fornøyd så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.