Gå til innhold
Fiskersiden

Guideline Lpxe, Reklamasjon


Justtrout
 Share

Recommended Posts

Hei, Kjøpte meg i sommer 2 stk Guideline Lpxe på tilbud hos skittfiske. De har begge blitt godt brukt, men på den ene stangen har håndtaket, altså korken delt seg vanrett på midten. Det vil si at limet som holder korken på plass har løsnet og korken som da er i to deler sitter løst, det er ikke veldig behagelig og fiske med. Heldigvis ble jeg rådet til og kjøpe en reservestang så jeg slipper måtte vente og sjansen for fiskefeber kan fort forekomme.

Dette burde vell være en reklamasjonsak, eller hva tenker dere?

-justtrout

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På så kort tid, og med normalt bruk; klar reklamasjon!

Enig, men det er litt styr å sende stangen til Guideline, og de har vel også mulighet til å reparere? Spørs om det ikke er like enkelt å fikse selv med litt araldit, det har iallefall funket fint på de av mine stenger dette har skjedd med. Om korken har sprukket derimot ville jeg sendt de avgårde i en fart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om reklamasjon fra mitt ståsted, men om du snakker om haspelstangen så er vel den ute av produksjon nå (med mindre jeg tar helt feil da)? I så fall så kan det hende du må belage deg på å sende inn stanga; med mindre butikken fremdeles har tilsvarende modell tilgjengelig på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode svar, da er det ingen tvil og jeg sender inn stanga.

Er sikkert mulig og reparere selv med kraftig lim, men når de to delene med kork ikke passer sammen blir ikke resultatet optimalt, og som Mr.Tucker sier så mister jeg reklamasjonsretten.

Noen som vet om jeg skal sende inn hele stanga eller bare den ødelagte delen?

BanJon, det er en fluestang som har fått kjenne det i ryggen da jeg har mistet og sett drømmefisken i øynene med dette redskapet. vet du om fluestengene er i produksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guideline har nye stangdeler til de utgåtte haspelstengene på lager. Guidline er bra på serice så dette går nok greit.

Sannhet med modifikasjoner, men et korkhåndtak greier de å reparere ja.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg snakker om service mener jeg ikke at de har et bra verksted, men hvordan kundeservice generellt fungerer. Guideline er faktisk mye bedre enn dyre premium fluestenger på reklamsjonen. Med ei US stang er en uten stang i mange uker, med Guideline får i hvertfall jeg ny stangdel gratis, no questions asked, på dagen hvis forhandleren har stanga inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode svar, da er det ingen tvil og jeg sender inn stanga.

Er sikkert mulig og reparere selv med kraftig lim, men når de to delene med kork ikke passer sammen blir ikke resultatet optimalt, og som Mr.Tucker sier så mister jeg reklamasjonsretten.

Noen som vet om jeg skal sende inn hele stanga eller bare den ødelagte delen?

BanJon, det er en fluestang som har fått kjenne det i ryggen da jeg har mistet og sett drømmefisken i øynene med dette redskapet. vet du om fluestengene er i produksjon?

Ble litt opphengt i haspelpratet i tråden så jeg så ikke at det var snakk om en fluestang.

LPXE produseres fremdeles. Ta kontakt med SkittFiske for reklamasjon.

Guidelines 2012 katalog er forøvrig klar og skal være ute hos forhandlere etter 20 feb.

Her er PDF-versjonen som kan leses eller lastes ned:

http://www.guideline.no/GUIDELINE+CATALOG+2012.9UFRvY3O.ips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode svar, da er det ingen tvil og jeg sender inn stanga.

Er sikkert mulig og reparere selv med kraftig lim, men når de to delene med kork ikke passer sammen blir ikke resultatet optimalt, og som Mr.Tucker sier så mister jeg reklamasjonsretten.

Noen som vet om jeg skal sende inn hele stanga eller bare den ødelagte delen?

BanJon, det er en fluestang som har fått kjenne det i ryggen da jeg har mistet og sett drømmefisken i øynene med dette redskapet. vet du om fluestengene er i produksjon?

Hvorfor spørre her om hva du skal sende inn? tipper skittfiske eller guideline er rette å spørre.

Fikk forøvrig ordnet er ødelagt snellefeste på ei ny lpxe haspelstang kjøpt på skittfiske. Det tok vel en måneds tid, ikke kjempeservice akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spørre her om hva du skal sende inn? tipper skittfiske eller guideline er rette å spørre. Fikk forøvrig ordnet er ødelagt snellefeste på ei ny lpxe haspelstang kjøpt på skittfiske. Det tok vel en måneds tid, ikke kjempeservice akkurat!

Hvorfor? fordi jeg trenger å vite, har ikke vært borti dette med at selger ikke vil gi reklamasjon. det er sikkert noen her inne som har erfaring med akkurat dette.

Har forresten blitt rådet til og sende inn hele stanga, sammen med et vedlegg som forteller hva som er galt. Forresten FS er ikke noe sted man bedriver tipping. Som jeg har forstått, vet du ikke, la vær å svar.

Det er bedere og spørre en gang for mye, enn en for lite!

Endret av Justtrout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skittfiske avvist reklamasjonen? I så fall skjønner jeg spørsmålet, for meg høres saken rimelig grei ut. Jeg måtte forøvrig sende hele stanga.

(Når det gjelder fiskersiden og tipping er det desverre en del som driver med det av og til, selv om normen ikke tilsier det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i så fall håpløs kundeservice hva selger/salgssted angår. Jeg knakk ene stangringen på seksjon #2 på LPXe haspelstanga mi en gang, rett og slett fordi stanga var så glatt i regnværet at hånden skled idet jeg skulle sette delene sammen og dermed knakk ringen når hånden traff den (tåler ikke akkurat et mortarangrep disse ringene til Guideline). Jeg sendte en e-post til selger, forklarte situasjonen og fikk ny del i tube tilsendt noen dager etterpå. Jeg behøvde ikke å sende inn hverken stang eller del, og da jeg spurte om det var ønskelig at jeg gjorde det så fikk jeg vite at det var helt unødvendig.

Dette var forøvrig hos Baardsen; rask og bra service både når jeg vurderte å kjøpe stanga og når jeg da var så uheldig å skade den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Justtrout:

Send en mail til skittfiske.no om reklamasjonen. Legg ved kopi av faktura/fraktbrev. Be om forventet behandlingstid.

Send inn hele stanga komplett med sokk og tube. Legg ved samme mail og vedlegg i forsendelsen.

Burde være problemfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.