Gå til innhold
Fiskersiden

Ingen vet hvor mange mus...


Kim Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Ingen vet hvor mange mus jeg skal få på kroken i år... :whistle:

Resultatet så lang i år:

Bergylte: 6 (største 950 gr.)

Bergnebb: 6

Brosme: 9 (største 6340 gr.)

Brungylt: 1 (160 gr.)

Blåstål/Rødnebb: 25

Blålange:1 (2640 gr. ).

Dvergulke: 1

Gapeflyndre: 1

Gressgylt: 4

Grønngylt: 9

Havmus: 2 (største 2200 gr.)

Havål: 3 (største 8350 gr. / 8120 gr.)

Horngjel: 1

Hvitting: 42 (største 840 gr.)

Hyse 6: (største 2680 gr.)

Hågjel: 7

Knurr: 10

Lange: 17 (største 4700 gr.)

Lusuer: 3

Lyr: 41 (største 5420 gr.)

Makrell: 294

Sandflyndre: 8

Sei: 16 (Største 4300 kg).

Skrubbe: 1

Steinbit: 1 (1300 gr.)

Svartkutling: 11

Svarthå: 2

Sypike: 34

Tangkvabbe: 1

Torsk: 29 (største 9200 gr.)

Ulke (vanlig): 1

Øyepål: 7

Pigghå: 3 (3400 gr.)

Småflekket Rødhai: 1 (840 gr.).

Sum: 600

All fisk er tatt på stang fra land.

Bonusfisker i 2012:

* Blålange fra land! (Dette var et mål jeg hadde satt meg for å klare i løpet av året, tro det eller ei!).

* Pers på Hyse 2680 gr.

* Lange tatt på free line-meite fra land.

* Havmus specimen 2200 gr. (ny art 2012).

* Gapeflyndre (ny art 2012).

* (Tatt Hummer på stang igjen... For tredje gang).

* Pers på Havål 8350 gr.

* Småflekket Rødhai tatt i Bergen. (ny art 2012).

* Steinbit fra land i september en plass på Sotra (ny art 2012).

Endret av Kim Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei nå altså, skjerpings!

1 fisk forrige uke, Torsk på 4.95 kg. Vet ikke om det var verdt turen til Mostraumen i striregn forrige torsdag for en fisk.

Jeg var overbevist om at fisken sto tett som haggel i Mostraumen, det gjør den sikkert og, men ikke når jeg var der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter på 10 havmus i løpet av året. Det var det jeg fikk i fjor.

Skal du satse på å vinne 0-1000 er abbor og sei tingen. Eller solid sypikesatsing.

Planen min for å nå tusen var leppefisk i vårsola og makrell til sommeren, men med en sånn plan har fisk og rask stukket av med seieren for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stor(veide ikke stakkaren, foreviget den med kamera men har glemt kabelen), nei ikke Bonten men Algerøy, Sotra ^_^

Enig stilig fisk, men hadde heller håpt på en fin Piggvar...

Du er nå i et området der piggvar er mulig, også. Ikke like lett her hos oss, den. Vi bor på feil side av fjorden. Lange, grunne strender hadde gjort seg...

Endret av Fisk og rask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå i et området der piggvar er mulig, også. Ikke like lett her hos oss, den. Vi bor på feil side av fjorden. Lange, grunne strender hadde gjort seg...

Lange fine strender ja... B)

BTW: Mulighetene på denne spotten har overrasket i hele vinter, dette er plassen jeg har fisket mest denne vinteren, inkl. 2 turer med Malg som jo resulterte i en Havål fra land midt på vinteren.. Men om Piggvaren er på plassen eller ikke; Så vet jeg ihvertfall om en helt annen plass der det er tatt en meget stor Piggvar, og det er rundt 30 min. kjøretid herfra og sørover. Jeg har bare fått haugevis med Skrubbe og Rødspette der, men vet at det er både Piggvar, Breiflabb og Steinbit med mere på plassen. Det er kanskje det nærmeste en kommer langgrunne strender her i vårt hjørne. Kommer nok til å bruke litt tid der vår og sommer..

Grattis! Brukte dagen i går på glasvar/steinbit jakt, og fikk blekspruter i stedet for..... Ikke bra.... :)

Takker! Synd, men begge er vel reltativt skjelden fra land.. Litt tidlig for Steinbit kanskje? April er vel rette måneden sånn jeg forstår det. Den er også et av mine mål dette året. Blekkulfer... bra til agn om ikke annet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i området går hvertfall piggvaren og slettvaren forholdsvis dypt nå - 50 til 60-ish meter.

Ja Piggvaren går vel bra dypt nå, men på sommeren kan den visst gå veldig grunt etter det jeg har hørt.

Btw: I sundet der jeg fisker nå, ligger dybden på 30-80 meter men det er større dyp på utsiden av sundet på begge sider, alt er leopardbunn og det er godt med tidevannsstrøm - så muligheten skulle vel være til stedet for litt av hvert spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei er egentlig ikke så veldig like bortsett fra att begge er flate, og har stor munn. Lettest skiller du dei kanskje på øynene. På glassvaren er det nederste øyet plassert lenger fremme enn det øvre. Munnen er også veldig forskjellig. Munnen på glassvaren er forholdsvis mye større enn på gapeflyndra. Har du sett, og studert begge, så ser du hva eg mener. Begge er jo utrulig stilige. Det har dei jo til felles. :)

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassvar290212001.jpg

Liten, men grådig og ganske kul! ^_^

Stilig fangst, og grattis med ny art. Du skulle kanskje veid den likevel, for den ser ikke så liten ut til å være gapeflyndre fra Bergensområdet :P

Glassvaren tar du en annen dag. Den er nok vanligere her hos oss enn det gapeflyndren er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tøft med såpass dybde da, fra land! Flotte fisk også :)

Ja det er rått med det dypet fra land, har 2 slike steder i Hardanger.

På de forrige turene mine har jeg ikke nådd ned til bunnen fra svaberget... Hadde bare 280 meter på, og loddet bare hang rett ned fra stangen i tripoden, uten at det var mer å gå på. Dette var første turen min med nye sneller og ca. 370 meter på, det holdt akkurat... Var litt igjen på spolen, og det bør man jo ha...

Tror det er mulig å komme i kontakt med mye spennede på det dypet, spennende plass altså.

Men å pumpe fisk opp fra 300-350 meter med relativt myk surfstang, det merker man i armene altså... Holdt med 4 fisk.. eller egentlig ikke...

Håper på noe stort eller spennende neste gang jeg er der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mars030412003.jpg

Har vært i Sørfjorden i dag... :)

Brungylt 160 gr. og årets første leppefisk i boks. Denne tok på rundt 60-70 meters dyp. B)

Tydelig at leppene begynner å våkne, men har ikke akkurat tatt av der jeg fisker...

Rart at agnet for Torsk (nær land) og for Lange (Langt ut.. ) ikke ble rørt. Her har jeg hatt full utelling hver gang.

Første gang jeg går derfra uten en eneste Lange... Torsk er også vanlig på denne plassen.

Endret av Kim Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.