Gå til innhold
Fiskersiden

skjesluk/dorgeskje med uv farge o.l


Ronny K
 Share

Recommended Posts

Ok, takk for tips :) Har du noen favorittfarger?

Dorger i et brakkvann som ikke er så dypt, har fått mest på lette skjesluker som 12g abu toby copper/rød og sølv, wobblere slår an på høsten men det er nok store forbedringpotensiale mtp hva man henger i enden av snøret.

Fant en del northern king på ebay og trolling.no, men uv farger var det bare apex og en dansk variant som lignet på apex bare i stål som het uflinger, den såg kjempe spennende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så stor overflate på de slukene her at du ikke trenger å bekymre deg for at du skal gå i bunn.

Her har du et lass av bra grizzly sluker, også i UV. Usikker på hvem som selger de i Norge, mulig www.trolling.no har de

Ellers er det bare å sjekke produsentenes hjemmesider. Grizzly 34 syns jeg fungerer godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blyparavan eller et søkke 5-15 meter foran. Har ikke forsøkt Laswon skjeene, men apexen er jo gull etter alt med fettfinne. Men de blyes ned.

Og jeg er ikke 100% overbevist om at uv farger har SÅ mye å si når en skal drive helt i overflaten på dagtid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke opplevd UV-farger som noe revlusjonerende, men det må da understrekes at jeg nok ikke har brukt det så mye.

Konsentrer deg heller om å finne sluker som går fint i vannet, så er nok det viktigste for suksess og bruke tid med slukene i vannet.

Finne hvor laksen ferdes i vannet og ha den flaksen at du har sluken forran nesen på laksen når den åpner kjeften :D

Det er god terapi og skifte sluk/farge når man har slept rundt på tomsluk noen timer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.