Gå til innhold
Fiskersiden

Maritim 0-1000.


 Share

Recommended Posts

Regner med du har vert der :) Nå er det imidlertid slutt, "kilden" ble lagt ned i fjor sommer, så fisket har gått drastisk tilbake. Fisket blir vesentlig vanskligere, med langt færre fangster, men man kan jo sikkert ta rebu, et par-tre år til der. Vannet ernæringsrikt, så fisken svelter i alle fall ikke i hel.... Når vi var lei buen før i tida, brukte vi å ta fluestanga på noen fine lyrplasser i området. Artig fisk. Lysing er jo en kul fisk da! Fikk du den langt inne i fjorden?

Har faktisk aldri vært der sjølv om eg har vist om dette i mange år, har liksom ikkje passet på turen oppover når eg bodde i oslo området, da var det annet fiske som var prioritert, men nå kunne det sikkert passe en gang men som du seier ikkje heilt det samme nå.

Med lysing så er det med forbehold igjen.. det er det eg kalte for "dass mort" når eg var liten, det kan jo være hvitting, får bare små ca 200 gr og er litt rødlig og har mye skjell som slipper lett. Skal sjekke på nettet om eg finner den.

Regner med du har vert der :) Nå er det imidlertid slutt, "kilden" ble lagt ned i fjor sommer, så fisket har gått drastisk tilbake. Fisket blir vesentlig vanskligere, med langt færre fangster, men man kan jo sikkert ta rebu, et par-tre år til der. Vannet ernæringsrikt, så fisken svelter i alle fall ikke i hel.... Når vi var lei buen før i tida, brukte vi å ta fluestanga på noen fine lyrplasser i området. Artig fisk.

Lysing er jo en kul fisk da! Fikk du den langt inne i fjorden?

Ser ut som du har rett nok en gang, virker for å være små eksemplar av hvitting.er jo ikkje så viktig for meg men rett skal være rett pluss att man lærer litt på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldsøkta i forgårs var utrolig treg, med en liten lyr og en ok torsk som resultat. I går regna og blås det no voldsomt, tyna litt i kveldinga, og det gav resultater. Det ble ei lita kveite på to kg og ei lange på 2,2

Det var målretta kveitefiske på lett utstyr så det var jo gøy. Føltes fortjent også i drittværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på øytur natt til søndag. Vi drassa med oss en haug med utstyr, og var skodd for både kystmeite, micromeite og fluefiske etter sjøørret. Det ble 2 nye arter for året, en sild 200 og en dvergulke :) den blåste seg opp, vibrerte som en mobil på lydløs og var skikkelig sint, så vi turte ikke annet enn å sette den tilbake. Morsom krabat!

Bunnmeite på dypt vann førte ikke til no annet enn torsk og hvitting. Kameraten fikk ei sypike og var toppfornøyd med det...

Det var veldig stor overflateaktivitet, og torsken meska seg i børstemark. Fikk to ørret største på 1210gr på flua + noen torsk og ei sild.

På morrakvisten meita vi grundt og pelma litt sluk. Ble to sandflyndrer, en torsk og to sjøørret for min del. Så ble været utrivelig og søvnmangelen for overveldende og nesa ble vendt hjemover.

Totalt for turen: 1. Sild, 1. Dvergulke, 6. Torsk, 2. Hvitting, 2. Sandflyndrer og 4. Sjøørret. 16. fisk allt i allt.

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.