Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan kan dette være mulig? Røye som lever selv etter at den er sløyd!


Sjøauren
 Share

Recommended Posts

Er klar over at dette kan høres ut som en røverhistorie, men det er faktisk sant...

Ble litt satt ut tidligere i kveld når jeg holdt på med å rense fisk. Fikk noen røyer på isen tidligere idag og som vanlig er så knekte jeg nakken på samtlige fisker ute på isen. Etter at alle fiskene var renset nå i kveld, var det plutselig en av røyene som våknet til liv igjen.Uten innmat og med blodranden borte så begynte den å vri og sprelle på seg. Til og med gjellelokkene trakk seg inn og ut. (Pleier vanligvis å la hodet være på, siden det gir bedre tak når jeg skal vaske fisken). Ropte på fatter for å få han til å komme å se, han hadde aldri opplevd maken. Så mitt spørsmål er, hvordan kan dette egentlig være mulig?

Endret av Sjøauren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røya var nok død den..

Husker en gang jeg fikk en ål på isfiske. Den fikk seg et kakk i hodet, og ble slengt sammen med de andre fiskene jeg hadde fått. Det var iskaldt, og den frøs raskt til en stiv pinne.

Noen timer senere kom jeg hjem og dumpet fisken i oppvaskkummen til tining. Da kviknet ålen til og begynte å svømme rundt. Morgenen etter var jeg på tur ut med en ål i en vannbøtte for å slippe den ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har opplevd at lake som har blitt drept for så å bli stivfrossen i 27grader minus et par timer, har begynt å bukte seg kraftig etter ti minutter inne i hytta. en fetter av meg fileterte en torsk på fem kilo og kasta uti restene(intakt hale, kropp og hode). torsken svømte rolig og behersket utover, kun båret av nerveimpulsene fra de intakte nervene.

har ikke opplevd så ville sprell etter å ha knekt nakken på fisk, som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett og opplevd dette mange ganger, både med røye fra isen og ikke minst lake.

Har en onkel som la igjen en del lake under trappa vår for mange år siden, de lå ikke under trappa når vi sto opp om morgenen, de var over hele gangen :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.